Tisk

Strategické techniky a analýzy (SWOT, PEST)

Obecně o modulu:

Manažerský přístup ke strategii musí být dynamický, pružný (flexibilní) a inovativní.  Management musí pochopit mocnou roli, kterou v organizaci hrají hodnoty a cíle, důležitost strategického procesu z hlediska facilitace a komunikace. Musí pochopit důležitou roli intuice, tichých znalostí (tacit knowledge), „učení se děláním“. To vše může doplnit „vědeckou“ analýzu. Takové strategické řízení (stejně jako matematika, chemie, dokonce i ekonomie) postrádá všeobecně přijímanou, vnitřně konzistentní, empiricky ověřené jádro teorie. Účelem strategické analýzy proto není poskytnout odpovědi, ale pomoci pochopit problém.  Mnohé z analytických technik jsou jednoduše rámci k identifikaci, klasifikaci a pochopení zásadních faktorů, které ovlivňují strategická rozhodnutí.

Cíl modulu:

Cílem modulu je seznámit posluchače s následujícími pojmy a naučit se je implementovat do praxe: Analýza prostředí, PEST analýza, Analýza odvětví, Analýza konkurence, Analýza zdrojů a konkurenční schopnosti, Analýza hodnotového řetězce, Integrace zdrojů a SWOT analýza, Analýza kultury a zainteresovaných stran. 

Obsah modulu:

Proveďte rozbor/analýzu obecného prostředí Vaší organizace dle PEST(LE) faktorů. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte analýzu 5 konkurenčních sil Vaší organizace. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte dílčí analýzy v potřebném rozsahu tak, abyste mohli na závěr uvést indexovanou IFAS analýzu (matice interních faktorů – viz. prezentace). Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte dílčí analýzy v potřebném rozsahu tak, abyste mohli na závěr uvést indexovanou EFAS analýzu (matice externích faktorů – viz. prezentace). Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte dílčí analýzy v potřebném rozsahu tak, abyste mohli na závěr uvést indexovanou SFAS analýzu (matice SWOT faktorů – viz. prezentace). Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte rozbor a analýzu zainteresovaných stran Vaší organizace nebo Vámi zvolené dílčí organizační jednotky, v oblasti moci, zájmu a předvídatelnosti. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte interní analýzu Vaší organizace po stránce zdrojů, schopností a klíčových způsobilostí. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Dle „návodu“ z prezentace proveďte analýzu konkurence. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte analýzu portfolia produktů/služeb Vaší organizace dle „Bostonské matice“. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Proveďte segmentační analýzu Vaší organizace. Zdůvodněte výběr vhodných tržních segmentů a vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii, Rozeberte Vaší organizaci z hlediska odvětví, ve kterém působí a jeho změn a hybných sil. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii a Analyzujte hodnotový řetězec Vaší organizace z pohledu primárních i podpůrných činností a hybných sil nákladů. Vyvoďte závěry pro současnou a budoucí strategii.

Garant modulu:

Ing. Libor Friedel, MBA
Absolvoval Vysoké učení technické v Brně (1987), titul MBA získal na Sheffield Hallam University (2000). Od roku 1996 pracuje jako lektor a konzultant (cca. 250 firem), od roku 2013 i jako kouč (výcvik v Koučink akademii Libchavy). Do roku 2001 vedl vlastní obchodní firmu. Dlouhodobě mimo jiné působí jako vedoucí hodnotitel Národní ceny kvality ČR, podílel se na rozvojových projektech agentury CzechInvest a projektech benchmarkingu v ČR. Ve své práci se zabývá širokým spektrem problematiky v hledání celostního přístupu ke změně a růstu jednotlivců a organizací. Věnuje se strategickému řízení (např. i Balanced Scorecard), osobnímu lídrovství, oblastem managementu znalostí a výkonnosti nebo a metodám osobního rozvoje a úspěchu. V letech 2008 - 2010 vedl Centrum aplikovaného ekonomického výzkumu na FaME UTB ve Zlíně. Byl členem European Cluster Policy Group, kterou zřídila Evropská komise a jejíž činnost skončila v září 2010. V rámci studijních či pracovních pobytů navštívil Japonsko, USA, Švédsko, Srbsko, Velkou Británii a další země. Přednáší na konferencích v ČR i v zahraniční (např. Itálie, Francie, Finsko, Holandsko, JAR…).

ÚSTAV PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY POSKYTUJE NEJVĚTŠÍ NABÍDKU MANAŽERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ. Více informací

 
Přihlaste se a získejte studium prestižních manažerských programů MBA, LL.M., MPA a MSc. za cenu 99.000 Kč. Platí pouze při úhradě studia do 2. 1. 2018. Jako bonus získáte 5 seminářů zdarma!


DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Na Dni otevřených dveří Vás budou očekávat lidé z vedení školy, jakož i lektoři, kteří Vám zodpoví veškeré Vaše dotazy týkající se studia MBA, BBA, LL.M., MPA, MSc. a DBA programů. Dozvíte se informace o průběhu studia, jak si správně zvolit studijní program, kdy se konají tematická setkání, jaké jsou podmínky přijetí ke studiu atd. Kromě malého občerstvení pro Vás budou připraveny materiály obsahující informace o studiu.


Nejbližší termín Dne otevřených dveří: 13. 12. 2017. Více informací zde

Chcete se dozvědět více?
Kontaktujte nás na bezplatné Zelené lince 800 208 008 nebo na tel.: +420 608 579 570, případně na e-mailové adrese cps@ustavprava.cz, kde si můžete sjednat osobní návštěvu.
 
Budeme se těšit na Vaši návštěvu.

 

Ing. Tereza Marková, DiS.
výkonná ředitelka
 
markova@ustavprava.eu
Tel.: 224 247 011
Zelená linka : 800 208 008

 

 

Proč studovat u násJak studium probíháPodmínky přijetí Lektorský týmPoplatky za studium

                      

 

 

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X