Tisk

Veřejná komunikace a praktická rétorika

Cílem tohoto modulu je poskytnout přehled efektivních nástrojů z oblasti neverbální a verbální komunikace, veřejného vystupování, argumentační rétoriky a práce s publikem. V rámci tohoto vzdělávacího formátu je sledována i otázka manipulace, její eliminace, aspekt prezentačních technik a metod aktivního rozhovoru a naslouchání. V závěru je i řešena komunikace procesu negociace, ale i případné nedohody.
 

Gesta, mimika – vhodná a zapovězená– kinetika, gestika, mimika, vizika, haptika, proxemika, posturologie, paralingvistika, vzdálenosti, pozice, význam řeči těla při komunikaci, řeč těla při prezentaci, vliv kultur na vnímání

Význam barev ve veřejném vystupování– sytost barev, propojení barev a komunikace, barvy ve vztahu k událostem a publiku, zapovězené barvy a barevné kombinace.

Modely komunikace– komunikační buňka, transakční model, vytváření syntéz, stabilita komunikace

Práce s publikem – diagnostika publika a jejich očekávání, pravidlo „3U“, komunikační model ETHOS, délka a uspořádání prezentace, neverbální komunikace při vystupování před publikem, prezentační techniky, získávání zpětné vazby.

Argumentace a efektivní přesvědčování– určení cílů argumentace, analýza publika a situace, sběr a práce (třídění) s argumenty, optimalizace argumentů, promýšlení námitek a oponentury – předpříprava, zasazení do kontextu komunikace.

Obranná rétorika– technika pohotových reakcí, práce s podpůrnými zdroji a jejich promyšlená prezentace, technika pěti kroků, technika dotazování, práce s námitkami, stresový management.

Zakázána rétorika a zapovězené neverbální jednání– technika asociací, technika disonance, technika fixace, pomluvy, technika imunizace, technika kontrastu, technika jazykové manipulace, technika obrazu nepřítele, technika přátelství, technika řízení dojmů, technika závislosti, technika soucitu, zakázaná gesta, špatná vzdálenost a intenzita vystupování, disharmonie gest a řečeného aj.

Emotivní rétorika a práce s emocemi– stresový management, sugestivní rétorika, přiléhavé příklady a asociace

Argumentační práce s cílovými skupinami– SWOT analýza a definování stakeholderů, dle poznaného uspořádání komunikace podle prezentovaných metod (ETHOS, pět kroků, 3U…).

Komunikační poruchy– lhostejnost, separace, netolerance, relativnost a relativizace, mesianismus, sebestřednost, tlak času na kvalitu sdělení, mimoběžná komunikace, zkreslení aj

Manipulativní rétorika– manipulativní techniky (podsouvání, vyhrožování, zkreslování, spin doctoring, framing, priming, nálepkování, zesměšňování, falešné apely, slibování, názorové přemety, manipulativní srovnání a příměry, přerušování, sugestivní rétorika, „zabijácké fráze“, znejisťování, přehánění aj., jejich eliminace

Zvládání komunikace a uchovávání informací– význam kontextu, vliv metody předání, vliv objemu komunikovaného, zákon kvality, zákon kvantity, zákon změny, zákon zachování, strukturování sdělovaného

Porady a nastolování témat– dynamika skupinové komunikace, struktura porady, témata porad, efektivní organizace porad, role na poradě, komunikace v davu a s davem.

Prezentační techniky– principy komunikace, faktory a příprava prezentace, jak vystupovat na pódiu, dynamika a struktura prezentace, obsah, techniky a forma prezentace, přesvědčování, jak si poradit s otázkami

Vedení rozhovorů a efektivního jednání– struktura dialogu, typy dialogů a odvozená komunikace, vztahové aspekty dialogu, vyjadřování pocitů, aktivní naslouchání a řízená proaktivní komunikace, práce s argumenty a s načasováním.

Rétorika výjimečných událostí a slavností– metodika práce a diagnostika události a publika.

Rétorika vyjednávání– jednotlivé fáze vyjednávání, problémové nastavení komunikace, komunikace a postoje v průběhu vyjednávání, analýza zájmů, SWOT analýza a převedení v komunikační a argumentační potenciál, logika anticipace, motivace a komunikace,  zpřesňování, aktivní analýza protějšku, připomínání a práce s emocemi, odsouhlasení dohody, shrnutí ceny a postupu za dohodou, kontrola plnění, zpětná vazba vyjednávání.

Rétorika nedohody – shrnutí negociace a vynaložené energie, ohlédnutí po důvodech a očekáváních, formulace nedohody a pojmenování blokace, časový plán dalších kroků, dohoda o nedohodě a stvrzení korektních vztahů a komunikace.

ÚSTAV PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY POSKYTUJE NEJVĚTŠÍ NABÍDKU MANAŽERSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ. Více informací

 
Přihlaste se a získejte studium prestižních manažerských programů MBA, LL.M., MPA a MSc. za cenu 84.000 Kč. Platí pouze při úhradě studia do 24. 12. 2017. Jako bonus získáte 5 seminářů zdarma!


DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Na Dni otevřených dveří Vás budou očekávat lidé z vedení školy, jakož i lektoři, kteří Vám zodpoví veškeré Vaše dotazy týkající se studia MBA, BBA, LL.M., MPA, MSc. a DBA programů. Dozvíte se informace o průběhu studia, jak si správně zvolit studijní program, kdy se konají tematická setkání, jaké jsou podmínky přijetí ke studiu atd. Kromě malého občerstvení pro Vás budou připraveny materiály obsahující informace o studiu.


Nejbližší termín Dne otevřených dveří: 13. 12. 2017. Více informací zde

Chcete se dozvědět více?
Kontaktujte nás na bezplatné Zelené lince 800 208 008 nebo na tel.: +420 608 579 570, případně na e-mailové adrese cps@ustavprava.cz, kde si můžete sjednat osobní návštěvu.
 
Budeme se těšit na Vaši návštěvu.

 

Ing. Tereza Marková, DiS.
výkonná ředitelka
 
markova@ustavprava.eu
Tel.: 224 247 011
Zelená linka : 800 208 008

 

 

Proč studovat u násJak studium probíháPodmínky přijetí Lektorský týmPoplatky za studium

                      

 

 

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X