Tisk

Aktuální otázky pracovního práva po přijetí nového občanského zákoníku - 25.3.2014

Zákoník práce nemůže s ohledem na rozsáhlost své působnosti  komplexně a detailně upravovat práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů v pracovněprávních vztazích. Proto v řadě ustanovení ponechává podrobnosti prováděcím předpisům, které byly v současném období aktualizovány. Příslušná ustanovení ZP jsou tak konkretizována v jiné právní normě a to v nařízení vlády nebo ve vyhlášce ( např. v oblasti cestovních náhrad)  nebo odkazem na jiný zákon nebo předpis (např. zákon o zákazu diskriminace, o pracovnělékařské péči apod.)

Kdo by se měl semináře zúčastnit
Tento speciální seminář je připraven zejména pro manažery, ředitele, jednatele a majitele společností, kteří chtějí získat jistotu, že vědí, jak obchodní transakce a firmu strukturovat a vést tak, aniž by přitom přicházeli o peníze. Doporučujeme, aby spolu s vámi absolvoval seminář také váš ekonomický ředitel, finanční manažer, personalista nebo účetní. Z informací, které na semináři získáte, pak můžete společně připravit plán dalšího postupu a změn.

Co je cílem semináře
V semináři  vysvětlíme nejdůležitější úpravy a problémy s tím spojené, k nimž došlo v tomto období. Součástí semináře je informace o souvislostech nového občanského zákoníku s pracovněprávními vztahy.

 

Informace o semináři

Název semináře:Aktuální otázky pracovního práva po přijetí nového občanského zákoníku
Datum konání semináře:25.3.2014
Čas konání:9:00 - 14:00
Místo konání semináře:Konviktská 24, 110 00 Praha 1 - Staré Město
Cena:2 400,- Kč
 
 

Program semináře

Aktuální vývoj legislativy v době konání semináře

1. Novela zákoníku práce platná pro rok 2014

2. Zásadní změny ve zdravotní péči o zaměstnance od 1.4. 2013

3. Ověřování zdravotní způsobilosti zaměstnance v průběhu pracovního poměru, lékařské posudky

4. Změny v nařízení vlády k pracovním podmínkám a pracovnímu prostředí (zápočet bezpečnostních přestávek do pracovní doby, ochranné nápoje, přestávky při práci s počítačem, rizikové faktory na pracovišti apod.)

5. Nový občanský zákoník – jeho použití v pracovněprávních vztazích

6. Prováděcí předpisy k zákoníku práce:

  • Povinnosti zaměstnavatelů v dodržování rovnosti na pracovišti (antidiskriminační zákon, rovnost ve mzdách, důkazní břemeno apod.)
  • Srážky ze mzdy podle nového občanského zákoníku a zákoníku práce od  1. ledna 2014
  • Minimální a zaručená mzda, příplatky  v obtížném pracovním prostředí– nařízení vlády
  • Prováděcí nařízení vlády k ochranným pracovním prostředkům a záznamům o úrazech
  • Vyhlášky MPSV a Ministerstva financí ke stravnému a použití osobních vozidel na pracovních cestách – změny od 1.ledna 2014
  • Zákaz kouření na pracovištích podle zvláštního zákona
  • Pracovní doba v dopravě podle nařízení vlády
  • Zákazy prací podle nařízení vlády a vyhlášky Ministerstva zdravotnictví
  • Nařízení vlády k důležitým osobním překážkám v práci
  • Nařízení vlády k platovým otázkám v rozpočtové sféře (smluvní platy, osobní příplatky, pásmové odměňování apod.)

 

Lektor

JUDr. Ladislav Jouza

Advokát a rozhodce pracovních sporů. Legislativně se podílel na všech zásadních novelách pracovněprávních předpisů, zejména zákoníku práce, včetně předpisů o zaměstnanosti a o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, které byly uvedeným ministerstvem zpracovány a zákonodárnými orgány přijaty. V průběhu pracovní činnosti na MPSV byl členem pracovní komise Legislativní rady vlády. Je držitelem stříbrné a bronzové medaile prof. rytíře A. Randy za teoretický a praktický přínos pracovnímu právu. Má širokou publikační a pedagogickou činnost v oblasti pracovního práva a personální práce. Je autorem řady odborných publikací a komentářů k zákoníku práce, k zákonu o zaměstnanosti a k zákonům o mzdě a platu, a několika metodických publikací z oboru pracovního práva, určených mzdovým účetním, personalistům, bezpečnostním technikům i vedoucím zaměstnancům. V současné době je jedním z mála expertů na dopady nového občanského zákoníku do oblasti pracovního práva pod 1. 1. 2014 a tuto problematiku přednáší pro Ústav práva a právní vědy, o.p.s. a další vzdělávací instituce.

 

Organizační informace

K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se předem registrovat. Rezervaci své účasti realizujete vyplněním objednávkového formuláře. Konkrétní dotazy na seminář zodpovíme na čísle 224 247 011. Účastnický poplatek činí 2400 Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí  být uhrazen nejpozději 2 před konáním semináře na č.ú.: 232414755/0300. Zpráva pro příjemce: Název firmy či jméno fyzické osoby. Na seminář přineste doklad o zaplacení přihlášky. Daňový doklad Vám bude předán při prezenci. Během semináře není povoleno pořizovat audio ani videozáznam. Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotodokumentace (fotografického záznamu ze semináře).

Zaslaná přihláška je závazná. V případě odhlášení v průběhu 14 dní před konáním semináře obdržíte zpět 50% účastnického poplatku. Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se platba nevrací. Neproběhla-li platba z Vaší strany před konáním semináře, bude Vám v prvním případě dofakturováno 50% účastnického poplatku. A ve druhém pak 100% účastnického poplatku. Objednávku lze převést na třetí osobu (na kolegu/kolegyni apod.). Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemně nebo e-mailem).

Pořadatel si v případě vážných důvodů vyhrazuje právo na změnu programu. Náklady na cestovné a ubytování v místě konání akce nejsou v ceně.

Pořadatel semináře je oprávněn změnit jeho lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce. Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.  Pořadatel je o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení povinen bezodkladně informovat registrované účastníky semináře prostřednictvím kontaktů, které mu byly účastníky poskytnuty, zejména e-mailem či telefonicky.

 

 

Zpět na semináře

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kalendář seminářů
»
Po Út St Čt So Ne
    1 2 3 4 5
6 7 8 9

9.11.2017

Tajná zbraň manažera - Brief pro tvorbu reklamy

Víte, co vše by mělo zadání formou Briefu obsahovat? Umíte optimalizovat interní firemní procesy?

Návody, tipy a tajné triky pro tvorbu úspěšných reklamních kampaní. Každá reklama a reklamní kampaň je tak dobrá, jak byl dobrý a inspirativní Brief neboli zadání! Ušetřit čas při psaní Briefu může znamenat zbytečné prodloužení projektu a řešení zbytečných komplikací. Co je psáno, to je dáno — Brief je jediná možná pojistka při práci v reklamě a jednání se zadavatelem i dodavatelem. S námi získáte inspiraci pro tvorbu nejvíce inspirativních zadání!



 

Komu je seminář určen

  • marketingovým manažerům a brand manažerům
  • pracovníkům a specialistům v oddělení marketingu, obchodu a komuniakce
  • všem zadavatelům a tvůrcům reklam

Více informací

9.11.2017

Metodologie závěrečné práce - pro studenty všech programů

TENTO TERMÍN JE JIŽ KAPACITNĚ OBSAZEN

TENTO SEMINÁŘ JE URČEN POUZE PRO STUDENTY ÚSTAVU PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY, O.P.S.

Cílem tohoto semináře je objasnit principy tvorby odborného textu, přičemž bude pozornost zaměřena především na tyto oblasti:

 

  • charakteristické znaky odborného textu 
  • volba a upřesnění tématu
  • předmět zkoumání, cíle a hypotézy
  • fáze přípravy, pracovní plán metodologie
  • práce se zdroji informací (včetně bibliografických citací)
  • stylistická úprava odborného textu
  • formální úprava, aplikace grafických  prvků
  • formy prezentace odborného textu

 

Více informací

10 11 12
13 14

14.11.2017

Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní úrazy, nové předpisy

Zákoník práce plní ochrannou funkci ve vztahu k zaměstnancům. Patří do ní oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). Zákonná ustanovení, která jsou do ní zařazena, vytvářejí legislativní podmínky k zabránění poškození zdraví. V poslední době řada novel zákonů a dalších předpisů oblast BOZP a pracovních úrazů zásadně změnila a aktualizovala. Účelem semináře je informovat o těchto novinkách management, bezpečnostní techniky, mzdové účetní, personalisty a další zaměstnance, kteří se touto problematikou na pracovištích zabývají.



 

Více informací

15 16 17 18 19
20 21 22 23

23.11.2017

Metodologie závěrečné práce - pro studenty všech programů

TENTO SEMINÁŘ JE URČEN POUZE PRO STUDENTY ÚSTAVU PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY, O.P.S.

Cílem tohoto semináře je objasnit principy tvorby odborného textu, přičemž bude pozornost zaměřena především na tyto oblasti:

 

  • charakteristické znaky odborného textu 
  • volba a upřesnění tématu
  • předmět zkoumání, cíle a hypotézy
  • fáze přípravy, pracovní plán metodologie
  • práce se zdroji informací (včetně bibliografických citací)
  • stylistická úprava odborného textu
  • formální úprava, aplikace grafických  prvků
  • formy prezentace odborného textu

 

Více informací

24 25 26
27 28 29 30      
Všechny semináře
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X