Tisk

Aktuální pracovněprávní a mzdové problémy ze zákoníku práce – jejich řešení - 18.2.2016

Od účinnosti nového občanského zákoníku, který od 1. ledna 2014 podstatně ovlivňuje pracovněprávní vztahy, uplynula poměrně krátká doba. To je důvodem, proč se jeho použití v personálních vztazích dostatečně nevžilo. Dochází k různým a nesprávným výkladům nebo i k chybám, které mají důsledky v právech a povinnostech zaměstnavatelů i zaměstnanců. Seminář bude zaměřen na výklad nejčastějších z nich s uvedením správného řešení.     

Výčet uvedených oblastí není taxativní, budou řešeny i otázky, které se objeví bezprostředně před konáním semináře nebo v jeho průběhu. 

Komu je seminář určen

Tento seminář je určen všem zaměstnavatelům, zaměstnancům, pracovníkům ve vedoucích pozicích ve firmách i v orgánech státní správy, personalistům, mzdovým účetním a další pracovníkům na úseku mzdové agendy, statutárním orgánům, obchodních společností a družstev, osobám pověřeným zastupovat zaměstnavatele v pracovněprávních věcech, odborovým organizacím, příspěvkovým organizacím a všem, kteří se zajímají o nové trendy v legislativě a judikatuře v oblasti pracovního a mzdového práva.

Informace o semináři

Název semináře:Aktuální pracovněprávní a mzdové problémy ze zákoníku práce – jejich řešení
Datum konání semináře:18.2.2016
Čas konání:9:00 - 13:30
Místo konání semináře:Jablonského 640/2, 170 00 Praha 7 - Holešovice
Cena:1 600,- Kč
 
 

Program semináře

 
  • uplatnění zásady co není zakázáno je dovoleno – charakteristika nároků, které mohou být sjednány v pracovním poměru, zařazení těchto výdajů do nákladů zaměstnavatele,
  • právní jednání a zastupování zaměstnavatele mzdovou účetní a vedoucím zaměstnancem, překročení  plné moci a pověření,
  • uplatnění občanského zákoníku, - subsidiarita (podpůrnost) -výčet a charakteristika ustanovení, výklad nových pojmů
  • právní jednání (právní úkony), platnost, neplatnost
  • právní jednání, k němuž se nepřihlíží
  • adhezní způsob uzavírání smluv a dohod
  • souběh funkcí statutárního orgánu podle zákona o obchodních korporacích a zákoníku práce
  • změny v právní ochraně majetku zaměstnavatele
  • ochrana osobnosti zaměstnance podle nového občanského zákoníku
  • dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce
  • nové výpovědní důvody, změny ve skončení pracovního poměru
  • srážky ze mzdy – nová úprava
  • otázky v souvislosti s nástupem do zaměstnání – úhrada vstupních lékařských prohlídek, uplatnění zásady rovnosti a zákazu diskriminace podle  antidiskriminačního zákona, úprava zkušební doby (její počátek a konec) 
  • návody na řešení pracovněprávních situaci:
  • vznik pracovního poměru -  kdo může být jmenován, - kdy a jak sjednat odvolatelnost zaměstnance, - platnost ústní pracovní smlouvy, místo výkonu práce ve vztahu k cestovním náhradám, - sjednání dalších náležitostí při práci z domova,- změna pracovní smlouvy ze zdravotních důvodů , - možnost zápočtu příplatku za přesčasy do mzdy – problémy s pracovním poměrem na dobu určitou,
  • skončení pracovního poměru – sjednání jiné délky výpovědní doby, možnost odchodného, - neexistence pojmu „pracovní kázeň“ a vliv na skončení pracovního poměru, důvody pro zvýhodnění zaměstnanců v odstupném i v délce dovolené,  - individuální přístup k zaměstnancům, rozdílný rozsah nároků u zaměstnanců,
  • další problémové okruhy: překročení rozsahu pracovního úvazku u dohod konaných mimo pracovní poměr, - rozvrh pracovní doby pro náhradu mzdy v době nemoci-   posuzování pracovní pohotovosti
  • kontrola léčebného režimu zaměstnavatelem, zkušenosti
  • dotazy, diskuse

 

 

Lektor

JUDr. Ladislav Jouza

Advokát a rozhodce pracovních sporů. Legislativně se podílel na všech zásadních novelách pracovněprávních předpisů, zejména zákoníku práce, včetně předpisů o zaměstnanosti a o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, které byly uvedeným ministerstvem zpracovány a zákonodárnými orgány přijaty. V průběhu pracovní činnosti na MPSV byl členem pracovní komise Legislativní rady vlády. Je držitelem stříbrné a bronzové medaile prof. rytíře A. Randy za teoretický a praktický přínos pracovnímu právu. Má širokou publikační a pedagogickou činnost v oblasti pracovního práva a personální práce. Je autorem řady odborných publikací a komentářů k zákoníku práce, k zákonu o zaměstnanosti a k zákonům o mzdě a platu, a několika metodických publikací z oboru pracovního práva, určených mzdovým účetním, personalistům, bezpečnostním technikům i vedoucím zaměstnancům. V současné době je jedním z mála expertů na dopady nového občanského zákoníku do oblasti pracovního práva pod 1. 1. 2014 a tuto problematiku přednáší pro Ústav práva a právní vědy, o.p.s. a další vzdělávací instituce.

 

 

Organizační informace

K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se předem registrovat. Rezervaci své účasti realizujete vyplněním objednávkového formuláře. Konkrétní dotazy na seminář zodpovíme na čísle 224 247 011. Účastnický poplatek činí 1.600,- Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí  být uhrazen nejpozději 2 dny před konáním semináře na č.ú.: 232414755/0300. Zpráva pro příjemce: Název firmy či jméno fyzické osoby. Na seminář přineste doklad o zaplacení přihlášky. Daňový doklad Vám bude předán při prezenci. Během semináře není povoleno pořizovat audio ani videozáznam. Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotodokumentace (fotografického záznamu ze semináře).

Zaslaná přihláška je závazná. V případě odhlášení v průběhu 14 dní před konáním semináře obdržíte zpět 50% účastnického poplatku. Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se platba nevrací. Neproběhla-li platba z Vaší strany před konáním semináře, bude Vám v prvním případě dofakturováno 50% účastnického poplatku. A ve druhém pak 100% účastnického poplatku. Objednávku lze převést na třetí osobu (na kolegu/kolegyni apod.). Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemně nebo e-mailem).

Pořadatel si v případě vážných důvodů vyhrazuje právo na změnu programu. Náklady na cestovné a ubytování v místě konání akce nejsou v ceně.

Pořadatel semináře je oprávněn změnit jeho lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce. Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.  Pořadatel je o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení povinen bezodkladně informovat registrované účastníky semináře prostřednictvím kontaktů, které mu byly účastníky poskytnuty, zejména e-mailem či telefonicky.

Zpět na semináře

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kalendář seminářů
»
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5

5.10.2017

Time management IV. generace

Není čas ztrácet čas! Čas se stále zrychluje a my musíme toho každý den stihnout stále více - kde tedy čas navíc vzít? Svůj čas můžete sami řídit, pokud ovšem víte, jak na to… Na semináři najdete spolehlivé návody, jak ušetřit svůj drahocenný čas v každodenním shonu náročného života dnešní doby. Uvidíte, kde a jak lze čas ušetřit. Stanete se pánem svého času!

 



Komu je seminář určen

  • všem manažerům, vedoucím týmů, leaderům
  • každému, kdo chce ušetřit svůj čas
  • každému, kdo chce mít více volného času pro sebe

 

Více informací

6 7 8
9 10 11 12

12.10.2017

Zápis ke studiu a seminář na téma: „Jak psát odborné práce“ POUZE PRO STUDENTY

TENTO SEMINÁŘ JE URČEN POUZE PRO STUDENTY I. SEMESTRU ÚSTAVU PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY, O.P.S. 

Vážení studenti,

součástí  Zápisu ke studiu, který se bude konat 12. 10. 2017, je také seminář na téma „Jak psát odborné práce“ s Ing. Pavlem Mariničem, Ph.D. MBA, který jsme pro Vás připravili jako bonus a který je součástí Zápisu.

Přihláška na Zápis ke studiu:

Pro přihlášení na Zápis je nutné vyplnit el. přihlášku na našich webových stránkách. Vyplněním této přihlášky jste přihlášeni jak na Zápis jako takový, tak na seminář. Zápis bude událostí neformální. Společenský oděv proto není nutností. Během setkání Vám budou poskytnuty informace o studiu, studijní materiály, indexy a odpovědi na Vaše případné dotazy ohledně průběhu studia.

K zápisu se, prosím, dostavte alespoň o 30 minut dříve, abychom Vám mohli předat připravené materiály a výkazy o studiu (indexy).

Cílem semináře je seznámit zájemce s teoreticko-metodologickými aspekty a přístupy ve vědecké práci, jakož i s metodikou tvorby a různorodosti forem základních publikačních výstupů z vědecko-výzkumných aktivit.

Hlavní přínosy semináře:

Hlavním přínosem semináře je získání poznatků o tom, jak psát správně odborné práce nejen z hlediska obsahového, ale též z hlediska formálních úprav. Seminář je „vstupní branou“ do studia profesních vzdělávacích programů a poskytuje studentům návod, jak psát úspěšně seminární postupové práce na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a úspěšně absolvovat studium.

 

Více informací

13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24

24.10.2017

Vzory písemností, smluv, dohod a vnitrofiremních předpisů dle zaměstnavatele - aktuality pro rok 2018

Seminář je zaměřen na metodickou pomoc zaměstnavatelům v oblasti nejčastějších písemností podle zákoníku práce. S ohledem na změny, které nastaly v důsledku účinnosti nového občanského zákoníku a dalších předpisů došlo k formálním i obsahovým úpravám v používání personálních písemností. Ke každému vzoru bude proveden názorný výklad. Podle zákoníku práce může zaměstnavatel rovněž vydávat vlastní předpisy. Jejich význam je zdůrazněn zásadou „co není zakázáno, je dovoleno“, podle níž může ve vlastních předpisech zvyšovat práva zaměstnanců nad nároky uvedené v zákoníku práce. Seminář bude zaměřen i na používání smluv a dohod v personální práci podle nového občanského zákoníku.



 

Více informací

25 26 27 28 29
30 31          
Všechny semináře
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X