Tisk

Aktuální pracovněprávní a mzdové problémy ze zákoníku práce – jejich řešení - 18.2.2016

Od účinnosti nového občanského zákoníku, který od 1. ledna 2014 podstatně ovlivňuje pracovněprávní vztahy, uplynula poměrně krátká doba. To je důvodem, proč se jeho použití v personálních vztazích dostatečně nevžilo. Dochází k různým a nesprávným výkladům nebo i k chybám, které mají důsledky v právech a povinnostech zaměstnavatelů i zaměstnanců. Seminář bude zaměřen na výklad nejčastějších z nich s uvedením správného řešení.     

Výčet uvedených oblastí není taxativní, budou řešeny i otázky, které se objeví bezprostředně před konáním semináře nebo v jeho průběhu. 

Komu je seminář určen

Tento seminář je určen všem zaměstnavatelům, zaměstnancům, pracovníkům ve vedoucích pozicích ve firmách i v orgánech státní správy, personalistům, mzdovým účetním a další pracovníkům na úseku mzdové agendy, statutárním orgánům, obchodních společností a družstev, osobám pověřeným zastupovat zaměstnavatele v pracovněprávních věcech, odborovým organizacím, příspěvkovým organizacím a všem, kteří se zajímají o nové trendy v legislativě a judikatuře v oblasti pracovního a mzdového práva.

Informace o semináři

Název semináře:Aktuální pracovněprávní a mzdové problémy ze zákoníku práce – jejich řešení
Datum konání semináře:18.2.2016
Čas konání:9:00 - 13:30
Místo konání semináře:Jablonského 640/2, 170 00 Praha 7 - Holešovice
Cena:1 600,- Kč
 
 

Program semináře

 
  • uplatnění zásady co není zakázáno je dovoleno – charakteristika nároků, které mohou být sjednány v pracovním poměru, zařazení těchto výdajů do nákladů zaměstnavatele,
  • právní jednání a zastupování zaměstnavatele mzdovou účetní a vedoucím zaměstnancem, překročení  plné moci a pověření,
  • uplatnění občanského zákoníku, - subsidiarita (podpůrnost) -výčet a charakteristika ustanovení, výklad nových pojmů
  • právní jednání (právní úkony), platnost, neplatnost
  • právní jednání, k němuž se nepřihlíží
  • adhezní způsob uzavírání smluv a dohod
  • souběh funkcí statutárního orgánu podle zákona o obchodních korporacích a zákoníku práce
  • změny v právní ochraně majetku zaměstnavatele
  • ochrana osobnosti zaměstnance podle nového občanského zákoníku
  • dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce
  • nové výpovědní důvody, změny ve skončení pracovního poměru
  • srážky ze mzdy – nová úprava
  • otázky v souvislosti s nástupem do zaměstnání – úhrada vstupních lékařských prohlídek, uplatnění zásady rovnosti a zákazu diskriminace podle  antidiskriminačního zákona, úprava zkušební doby (její počátek a konec) 
  • návody na řešení pracovněprávních situaci:
  • vznik pracovního poměru -  kdo může být jmenován, - kdy a jak sjednat odvolatelnost zaměstnance, - platnost ústní pracovní smlouvy, místo výkonu práce ve vztahu k cestovním náhradám, - sjednání dalších náležitostí při práci z domova,- změna pracovní smlouvy ze zdravotních důvodů , - možnost zápočtu příplatku za přesčasy do mzdy – problémy s pracovním poměrem na dobu určitou,
  • skončení pracovního poměru – sjednání jiné délky výpovědní doby, možnost odchodného, - neexistence pojmu „pracovní kázeň“ a vliv na skončení pracovního poměru, důvody pro zvýhodnění zaměstnanců v odstupném i v délce dovolené,  - individuální přístup k zaměstnancům, rozdílný rozsah nároků u zaměstnanců,
  • další problémové okruhy: překročení rozsahu pracovního úvazku u dohod konaných mimo pracovní poměr, - rozvrh pracovní doby pro náhradu mzdy v době nemoci-   posuzování pracovní pohotovosti
  • kontrola léčebného režimu zaměstnavatelem, zkušenosti
  • dotazy, diskuse

 

 

Lektor

JUDr. Ladislav Jouza

Advokát a rozhodce pracovních sporů. Legislativně se podílel na všech zásadních novelách pracovněprávních předpisů, zejména zákoníku práce, včetně předpisů o zaměstnanosti a o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, které byly uvedeným ministerstvem zpracovány a zákonodárnými orgány přijaty. V průběhu pracovní činnosti na MPSV byl členem pracovní komise Legislativní rady vlády. Je držitelem stříbrné a bronzové medaile prof. rytíře A. Randy za teoretický a praktický přínos pracovnímu právu. Má širokou publikační a pedagogickou činnost v oblasti pracovního práva a personální práce. Je autorem řady odborných publikací a komentářů k zákoníku práce, k zákonu o zaměstnanosti a k zákonům o mzdě a platu, a několika metodických publikací z oboru pracovního práva, určených mzdovým účetním, personalistům, bezpečnostním technikům i vedoucím zaměstnancům. V současné době je jedním z mála expertů na dopady nového občanského zákoníku do oblasti pracovního práva pod 1. 1. 2014 a tuto problematiku přednáší pro Ústav práva a právní vědy, o.p.s. a další vzdělávací instituce.

 

 

Organizační informace

K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se předem registrovat. Rezervaci své účasti realizujete vyplněním objednávkového formuláře. Konkrétní dotazy na seminář zodpovíme na čísle 224 247 011. Účastnický poplatek činí 1.600,- Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí  být uhrazen nejpozději 2 dny před konáním semináře na č.ú.: 232414755/0300. Zpráva pro příjemce: Název firmy či jméno fyzické osoby. Na seminář přineste doklad o zaplacení přihlášky. Daňový doklad Vám bude předán při prezenci. Během semináře není povoleno pořizovat audio ani videozáznam. Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotodokumentace (fotografického záznamu ze semináře).

Zaslaná přihláška je závazná. V případě odhlášení v průběhu 14 dní před konáním semináře obdržíte zpět 50% účastnického poplatku. Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se platba nevrací. Neproběhla-li platba z Vaší strany před konáním semináře, bude Vám v prvním případě dofakturováno 50% účastnického poplatku. A ve druhém pak 100% účastnického poplatku. Objednávku lze převést na třetí osobu (na kolegu/kolegyni apod.). Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemně nebo e-mailem).

Pořadatel si v případě vážných důvodů vyhrazuje právo na změnu programu. Náklady na cestovné a ubytování v místě konání akce nejsou v ceně.

Pořadatel semináře je oprávněn změnit jeho lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce. Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.  Pořadatel je o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení povinen bezodkladně informovat registrované účastníky semináře prostřednictvím kontaktů, které mu byly účastníky poskytnuty, zejména e-mailem či telefonicky.

Zpět na semináře

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kalendář seminářů
«
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6

6.12.2017

Právní výbava realitního makléře

Legislativním procesem prochází návrh zákona o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.  Jeho hlavním smyslem je posílit kvalitu služeb realitních kanceláří, mino jiné i stanovením požadavků na odbornou úroveň realitních makléřů.

Dobrá orientace v souvisejících oblastech, jak práva veřejného, tak práva soukromého, bude nezbytnou podmínkou zprostředkovatelského podnikání na trhu nemovitostí.

Tento seminář si klade za cíl k takové potřebné orientaci přispět. Za tím účelem zájemce provede úskalími pojetí nemovitých věcí v občanském zákoníku, včetně práv k nim, jejich vzniku a obsahu, procesem uzavírání smlouvy (o zprostředkování, o rezervaci, o převodu nemovité věci, jakož i smlouvy o smlouvě budoucí), včetně změn a splnění smlouvy. Stranou nezůstane problematika katastrálního řízení a některé daňové dopady realitních obchodů.



Komu je seminář určen

  • Realitním kancelářím a jejich zaměstnancům a spolupracovníkům,
  • Realitním makléřům

Více informací

7

7.12.2017

Promoce 2017

Vážení absolventi, 

dovolujeme si vás touto cestou pozvat ke slavnostní promoci, která se bude konat dne 7. 12. 2017 v čase 14:00  - 16:00 v pražském Rudolfinu v nádherných prostorách Sukovy síně.  

S ohledem na kapacitu Sukovy síně (220 míst) není počet Vašeho doprovodu nijak limitován. 

Těšíme se na Vaši hojnou účast i účast Vašich rodinných příslušníků, přátel a blízkých.

Společenský oblek je podmínkou.

 

Více informací

8 9 10
11 12

12.12.2017

Stress management a relaxace

V kurzu se naučíte, jak se ubránit syndromu vyhoření a zjistíte, kde máte hledat zdroje energie. Hledání životní harmonie je to nejdůležitější v životě – získat klid a moudrost je smyslem života. Musíte porozumět jak stress vzniká a proč – uvědomit si psychické a fyzické napětí a stresové faktory. Poznáte účinné techniky relaxace, které lze snadno použít v našem každodenním životě…



Komu je seminář určen

  • všem manažerům, vedoucím týmů, leaderům
  • každému, kdo trpí stresem
  • každému, kdo chce být zdravý a šťastný

Více informací

13 14 15 16 17
18 19

19.12.2017

Soudní judikatura v oblasti rodinného práva

Cílem semináře je představení základní judikatury obecných soudů, Nejvyššího soudu a zejména Ústavního soudu ve vztahu k rodinné problematice (opatrovnické spory, řízení ve věcech nezletilých dětí, výživné, styk rodičů s dětmi, střídavá péče, zákaz styku, rozhodování rodičů o volbě školy dítěte, osvojení, adopce dětí homosexuálními páry, právo dítěte na názor, konflikt práva otců a dětí, společné jmění manželů, výživné na manželku apod.).

Zaměření na vymezení a charakteristiku pojmů: judikatura – judikát – nález - právní závaznost – ústavní stížnost – sjednocovací judikatura Nejvyššího soudu – nový občanský zákoník – právo dítěte vyjádřit se a být slyšeno.



 

Více informací

20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Všechny semináře
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X