Tisk

Správné skončení pracovního poměru včetně soudní judikatury - 24.3.2016

Oblast skončení pracovního poměru byla dotčena zásadními změnami, které přinesl nový občanský zákoník a změnový zákon. Nejedná se jen o praktické uplatňování novel, ale i o nový výkladový přístup k některým pojmům. Nelze rovněž pominout jevy, které jsou důsledkem ekonomiky: odbytové potíže, ztráta zakázek, zkracování pracovní doby, částečné úvazky apod. Účelem semináře je seznámit účastníky s novými legislativními důsledky v personální agendě a napomoci jim v řešení problémů souvisejících s tímto tématem, jak se po dvouleté účinnosti nových předpisů uplatňují v personální praxi. Seminář se rovněž zaměří na výklad nejnovějších a zásadních judikátů ke skončení pracovního poměru.

Komu je seminář určen

Tento seminář je určen všem zaměstnavatelům, zaměstnancům, pracovníkům v nadřízených pozicích ve firmách i v orgánech státní správy, personalistům, mzdovým účetním a další pracovníkům na úseku mzdové agendy, statuárním orgán, obchodních společností a družstev, osobám pověřeným zastupovat zaměstnavatele v pracovněprávních věcech, odborovým organizacím, příspěvkovým organizacím a všem, kteří se zajímají o nové trendy v legislativě a judikatuře v oblasti pracovního a mzdového práva.

Informace o semináři

Název semináře:Správné skončení pracovního poměru včetně soudní judikatury
Datum konání semináře:24.3.2016
Čas konání:16:00 - 18:00
Místo konání semináře:Jablonského 640/2, 170 00 Praha 7 - Holešovice
Cena:800,- Kč
 
 

Program semináře

   

  • Legislativní aktuality ke dni konání semináře      
  • Nový občanský zákoník – uplatňování v pracovněprávních vztazích při skončení pracovního poměru       
  • Pojem právní jednání obecně        
  • Právní jednání, k němuž se nepřihlíží- uplatňování při skončení pracovního poměru   
  • Obecná informace o zákoníku práce pro rok 2016        
  • Formy skončení pracovního poměru    
  • Dohoda a výpověď – možnost prodloužení výpovědní doby      
  • Výpovědní doba při přechodu práv a povinností, její zkrácení     
  • Výpovědní důvody - společné zásady pro výpověď – je ústní příkaz právním předpisem? – zdravotní nezpůsobilost zaměstnance a posudek pracovně lékařské péče – doručování výpovědi (změny) – jednotlivé výpovědní důvody     
  • Organizační změny, nadbytečnost zaměstnance při zvyšování počtu zaměstnanců     
  • Odvolání z vedoucího místa        
  • Částečná nezaměstnanost může vyloučit skončení pracovního poměru (náhrada mzdy při částečné nezaměstnanosti -  zkrácení pracovní doby, změny v podnikatelském programu a předmětu činnosti, příspěvek od úřadu práce)      
  • Jak se zbavit neschopného zaměstnance, špatný a nedostatečný pracovní výkon, nekvalitní práce, rozdíly od porušení pracovních povinností       
  • Manažerské selhání- důsledky pro skončení pracovního poměru    
  • Rozdíly mezi předpoklady k práci a požadavky na výkon práce     
  • Soudní rozhodnutí (judikáty) ke skončení pracovního poměru a k jednotlivým výpovědním důvodům         
  • Neplatné skončení pracovního poměru – náhrada škody – nejdůležitější soudní rozhodnutí       
  • Skončení pracovního poměru na dobu určitou, jeho pokračování       
  • Skončení pracovního poměru seniorů – pokračování pracovní smlouvy         
  • Zrušení pracovního poměru ve zkušební době     
  • Skončení dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr     
  • Účast odborů při skončení pracovního poměru – součinnost se zaměstnavatelem, výpověď odborovému funkcionáři     
  • Povinnosti zaměstnavatele po skončení pracovního poměru (zápočtový list, posudek o pracovní činnosti, evidenční list důchodového zabezpečení, uschovávání mzdových dokladů, apod.).

Diskuse, odpovědi na dotazy účastníků

 

Lektor

JUDr. Ladislav Jouza

Advokát a rozhodce pracovních sporů. Legislativně se podílel na všech zásadních novelách pracovněprávních předpisů, zejména zákoníku práce, včetně předpisů o zaměstnanosti a o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, které byly uvedeným ministerstvem zpracovány a zákonodárnými orgány přijaty. V průběhu pracovní činnosti na MPSV byl členem pracovní komise Legislativní rady vlády. Je držitelem stříbrné a bronzové medaile prof. rytíře A. Randy za teoretický a praktický přínos pracovnímu právu. Má širokou publikační a pedagogickou činnost v oblasti pracovního práva a personální práce. Je autorem řady odborných publikací a komentářů k zákoníku práce, k zákonu o zaměstnanosti a k zákonům o mzdě a platu, a několika metodických publikací z oboru pracovního práva, určených mzdovým účetním, personalistům, bezpečnostním technikům i vedoucím zaměstnancům. V současné době je jedním z mála expertů na dopady nového občanského zákoníku do oblasti pracovního práva pod 1. 1. 2014 a tuto problematiku přednáší pro Ústav práva a právní vědy, o.p.s. a další vzdělávací instituce.

 

 

Organizační informace

K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se předem registrovat. Rezervaci své účasti realizujete vyplněním objednávkového formuláře. Konkrétní dotazy na seminář zodpovíme na čísle 224 247 011. Účastnický poplatek činí 800,- Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí  být uhrazen nejpozději 2 dny před konáním semináře na č.ú.: 232414755/0300. Zpráva pro příjemce: Název firmy či jméno fyzické osoby. Na seminář přineste doklad o zaplacení přihlášky. Daňový doklad Vám bude předán při prezenci. Během semináře není povoleno pořizovat audio ani videozáznam. Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotodokumentace (fotografického záznamu ze semináře).

Zaslaná přihláška je závazná. V případě odhlášení v průběhu 14 dní před konáním semináře obdržíte zpět 50% účastnického poplatku. Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se platba nevrací. Neproběhla-li platba z Vaší strany před konáním semináře, bude Vám v prvním případě dofakturováno 50% účastnického poplatku. A ve druhém pak 100% účastnického poplatku. Objednávku lze převést na třetí osobu (na kolegu/kolegyni apod.). Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemně nebo e-mailem).

Pořadatel si v případě vážných důvodů vyhrazuje právo na změnu programu. Náklady na cestovné a ubytování v místě konání akce nejsou v ceně.

Pořadatel semináře je oprávněn změnit jeho lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce. Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.  Pořadatel je o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení povinen bezodkladně informovat registrované účastníky semináře prostřednictvím kontaktů, které mu byly účastníky poskytnuty, zejména e-mailem či telefonicky.

Zpět na semináře

800 208 008
ZAVOLEJTE NÁM
envelop
ZEPTEJTE SE
Odeslat
mobile
OZVEME SE
Odeslat
brochure
CHCI BROŽURU
Odeslat
Dotazy ke studiu Vám zodpovíme:
Po – Pá od 9 – 17hod.
Kalendář seminářů
»
Po Út St Čt So Ne
  1 2 3

3.5.2018

Metodologie závěrečné práce - pro studenty všech programů

TENTO SEMINÁŘ JE URČEN POUZE PRO STUDENTY ÚSTAVU PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY, O.P.S.

Cílem tohoto semináře je objasnit principy tvorby odborného textu, přičemž bude pozornost zaměřena především na tyto oblasti:

  • charakteristické znaky odborného textu 
  • volba a upřesnění tématu
  • předmět zkoumání, cíle a hypotézy
  • fáze přípravy, pracovní plán metodologie
  • práce se zdroji informací (včetně bibliografických citací)
  • stylistická úprava odborného textu
  • formální úprava, aplikace grafických  prvků
  • formy prezentace odborného textu

 

 

Více informací

4 5 6
7 8 9 10

10.5.2018

Ochrana osobních údajů a nové nařízení EU (GDPR)

Jaké informace je nutné považovat za osobní údaje a jak právně a technicky zajistit plnění všech povinností v rámci ochrany osobních údajů? Co nového přinese obecné nařízení o ochraně osobních údajů, které bylo vydáno Evropskou unií?

Řada organizací nevěnovala v minulosti ochraně osobních údajů téměř žádnou pozornost nebo tato problematika byla řešena velmi okrajově nebo nesystematickým způsobem. Do této situace přichází nové nařízení EU s novou a přísnější úpravou ochrany osobních údajů. Organizace by tedy otázce ochrany osobních údajů měly věnovat náležitou pozornost a danou oblast řešit komplexním způsobem, což jim umožní nejen splnění všech zákonem stanovených povinností, ale v případě podnikatelských subjektů také legální rozvoj jejich obchodních aktivit.

Cíl semináře:

Seminář poskytne účastníkům základní orientaci v problematice ochrany osobních údajů a přehled o povinnostech při zpracování osobních údajů podle nové úpravy, kterou přinese GDPR po nabytí účinnosti 25. 5.  2018 včetně nových výkladových pravidel Pracovní skupiny 29 a návrhu nového zákona o zpracování osobních údajů. Seminář dále objasní, proč je osobní údaj předmětem právní úpravy, přiblíží smysl i obsah jednotlivých principů obsažených v právních předpisech. Probrány budou rovněž důsledky a sankce vyplývající z porušování závazných pravidel. Zároveň budou účastníci upozorněni na chyby a omyly při zpracování osobních údajů a problematické otázky vyplývající z aplikace nové právní úpravy. Závěrem bude účastníkům poskytnut praktický návod na implementaci GDPR do interních procesů, systémů a dokumentace firem a organizací.

Více informací

11 12 13
14 15 16 17

17.5.2018

Metodologie závěrečné práce - pro studenty všech programů

TENTO SEMINÁŘ JE URČEN POUZE PRO STUDENTY ÚSTAVU PRÁVA A PRÁVNÍ VĚDY, O.P.S.

Cílem tohoto semináře je objasnit principy tvorby odborného textu, přičemž bude pozornost zaměřena především na tyto oblasti:

  • charakteristické znaky odborného textu 
  • volba a upřesnění tématu
  • předmět zkoumání, cíle a hypotézy
  • fáze přípravy, pracovní plán metodologie
  • práce se zdroji informací (včetně bibliografických citací)
  • stylistická úprava odborného textu
  • formální úprava, aplikace grafických  prvků
  • formy prezentace odborného textu

 

 

Více informací

18 19 20
21 22 23 24

24.5.2018

Úspěšné obchodní jednání krok za krokem

Co bylo dříve – vejce nebo slepice? A co se děje na jednání dříve – pozdravy nebo předávání vizitek? Kdo vlastně zahajuje jednání? A kdo jednání končí? Kdy se představujeme? Kdy si dáváme dary? A proč to vlastně mám všechno vědět, když mám jen obyčejné jednání? Protože společenský a obchodní protokol má své zákonitosti a svá pravidla. Nemusíte je všechny použít, ale musíte je znát. A jestliže nám Etiketa říká, CO máme dělat, pak protokol nám říká,KDY to máme dělat.

Komu je seminář určen

Tento seminář je určen představitelům vyššího a středního managementu obchodních společností, družstev, jakož i státních organizací, podnikatelům, manažerům a majitelům firem, a všem, kteří při své profesní praxi potřebují znát společenský a obchodní protokol a jeho zákonitosti a pravidla, jakož i pro ty, kteří absolvují mnoho jednání, při nichž je součástí úspěchu znát nepsaná pravidla jednání s obchodními partnery.

Více informací

25 26 27
28 29 30 31      
Všechny semináře
Kontakt

Pokud máte jakýkoli dotaz můžete nám zavolat nebo napsat:

Zelená linka.: 800 208 008
Mobil: 608 579 570
Telefon: 224 247 011

cps@ustavprava.eu

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru a budeme Vás informovat o novinkách, které jsme pro Vás připravili.



 


 

 

Volejte zdarma

Zavolejte nám zdarma, rádi zodpovíme Vaše dotazy na MBA studia. Po-Pá od 9-17 hodin.

800 208 008
X
X