Změny v mediální komunikaci a efektivní PR v digitální době
Karel Křivan
Lektor na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a European Business School SEID: MKT-04-20-504
„Kdo chvíli stál, již stojí opodál“ Jan Neruda
Anotace k předmětu
Nic se nezměnilo víc za poslední dobu jako média. Nejen formou, ale i obsahem. Lidé jinak přijímají a zpracovávají informace. Sociální sítě nejsou novinkou či trendem, ale každodenní marketingovou praxí. Pro firmy je důležité pochopit tyto změny a přizpůsobit jim svůj způsob komunikace. Parafrází z kultovního seriálu: média nejsou tím, čím se zdají být. Zůstává ale nezbytnosstí osobností i značek umět vytvořit o sobě takový obrázek na veřejnosti, který bude podporovat jejich cíle. To v současnosti vyžaduje velkou představivost, kreativitu a odvahu. Staré metody nefungují, nové se teprve zkouší. Budeme se učit, jak se prosadit v médiích v době, kdy se vše mění okamžitě a veřejně.
Obsah předmětu
Budeme se věnovat klíčovým změnám v médiích, zejména vlivu sociálních sítí. Poznáme, jaké tyto změny mají vliv na motivaci a profesionální potřeby novinářů. Pochopíme, jak lidé, zákazníci v současnosti vstřebávají informace, proč se některé zprávy prosadí až zveličí a jiné zmízí v digitální černé díře. Řekneme si, co to všechno znamená pro tvorbu marketingových plánů, kreativity a způsoby P:R. v praxi firem při budování značky. Ukážeme si, co funguje a proč.
Cíl předmětu
Pochopit, jak moc se změnilo prostředí, do kterého vstupuje každý, kdo chce oslovit zákazníka či veřejnost Naučit se v takovém prostředí pohybovat, což znamená umět vytvořit smysluplný a funkční strategie komunikace. Nebát se být přítomen jako značka či firma na sociálních sítích, poznat jejich přednosti pro marketingový plán a umět je využít. Nebát se změn, které digitální století přináší a být ten, kdo je tvoří, ne před nimi utíká. Naučíme se, jak ovlivnit veřejnost ve váš prospěch.
Struktura předmětu
Co jsou média v dnešní době
Proč jsou sociální sítě rozhodujícími médii
Kdo je dnes novinář a proč je jím každý
Jak technologie změnily, ale nenahradily obsah
Úspěšné kroky ve strategické komunikaci
Omyly, mýty a iluze o médiích, sociálních sítích a novinářích
Rozhoduje tvorba komunit
Content marketing
Důležitá je interpretace ne událost sama
Krizové P.R.
P:R. není kouzlo ale řemeslo. Naučte se ho.
Literatura:
BOHUNĚK, B.: P.R.ciny, Nakladatelství ACADEMIA, 2019, ISBN 978-80-270-6960-6