Komunikační strategie a mediální plánování

Vít Baloušek

Reklamní mág, copywriter, konsultant a kreativní ředitel

Obecně o modulu:

Tento modul si klade za cíl přinést ucelený pohled na veškeré oblasti související s přípravou komunikačních strategií, vymezit základní pojmy marketingové komunikace, definovat typy komunikačních kanálů, poodhalit funkce public relations, nastínit základy mediálního plánování a seznámit účastníky se současnými trendy v marketingové komunikaci, zejména dle zahraničních vzorů. Tématicky je modul přizpůsoben profilaci činností marketingového manažera, brand manažera a dalších vedoucích pracovníků v segmentu marketingové komunikace.

Cíl modulu:

Výstupní znalosti a dovednosti absolventa modulu: Absolvent tohoto modulu bude schopen:

  • orientovat se v hlubší terminologii marketingové komunikace
  • sestavit strategii komunikačního mixu, plánovat a stanovovat komunikační cíle, definovat faktory ovlivňující strategii
  • určit hlavní komunikační kanály pro strategickou komunikaci v daném segmentu, optimalizovat je a měřit
  • analyzovat cílové publikum v kontextu marketingového a komunikačního mixu, zjišťovat a vyhodnocovat zpětnou vazbu, posuzovat chování spotřebitelů
  • rozhodova o komunikačním (reklamním) rozpočtu a aplikovat metody jeho výpočtu
  • vnímat odlišnosti komerčního a politického marketingu, public relations a public affairs, posuzovat rozdíly mezi tradičními a novými metodami marketingové komunikace
  • připravit mediální plán, efektivně vybírat média, uvažovat strategicky nad jednotlivými kanály
  • uvažovat nad funkcí společenské odpovědnosti firem v širších souvislostech marketingové komunikace

Obsah modulu:

  • Integrovaná marketingová komunikace
  • Co je komunikační proces
  • Cílové publikum a rozhodovací proces
  • Strategické plánování komunikačních cílů
  • Komunikační mix
  • Úloha sdělení v komunikačním mixu
  • Komunikační kanály v marketingové komunikaci
  • Získávání zpětné vazby a její vyhodnocování
  • Rozpočet komunikační kampaně
  • Komunikační strategie
  • Využití nových médií v procesu komunikace značky
  • Reklama a reklamní strategie
  • Mediální plánování
  • Podpora prodeje
  • Společenská odpovědnost firem a marketingová komunikace
  • Faktory ovlivňující marketingovou komunikaci v nadnárodních (mezinárodních) firmách
  • Public Relations
  • Customer Relationship Management
  • Direct marketing, newsletter a problematika spamu
  • Úloha sponzoringu v marketingové komunikaci

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.