Projektový Management

Ing. Jana Češpivová

Lektorka na European Business School SE a Ústavu práva a právní vědy

Projektový management a řízení projektů inovací přináší v praxi řadu změn i rizik a problémů z nich vyplývajících s nutností odhalení a odstranění jejich příčin. Ze zkušeností vyplývá, že neznám projekt, který by neměl nějakou změnu. U podnikatelských projektů je to mnohdy doplnění nebo vypuštění některých částí projektu z důvodu omezení zdrojů a financí. Což je problém vycházející ze špatně zpracovaného záměru a špatně zpracované strategie podnikání.

Často se objevují nutné změny odhalené až při realizaci projektu v rámci podcenění analýzy realizovatelnosti. Říkáme tomu princip „SETO“. Ono se to nějak udělá, vždyť servismeni jsou profesionálové, oni to nějak zvládnou. Častým problémem je nezvládnutí technologičnosti – proveditelnosti zakázky – projektu již v prvotním řešení dokumentace (konstrukce …), kdy problém nastane až v průběhu realizace zakázky a nedostatky se objeví až při instalaci u zákazníka.

Tyto případy vytváří vysoké náklady a přináší ztrátu image dodavatele. Proto řada generálních dodavatelů provádí zákaznické audity i digitální sledování průběhu řešení a realizace zařízení a systémů, aby měly záruku, že v daném termínu bude vše hotovo a dodávka bude parametrově kompatibilní a funkční dle smluvně dohodnutých kritérií s ověřením v rámci náběhové křivky provozu dodaného zařízení – investičního celku.

Řada velkých zákazníků, zejména v oblasti automobilového průmyslu, má Pilotní halu, kde jsou odzkoušena konkrétní zařízení v podmínkách provozovatele a až následně dojde k finální instalaci a přejímce po odzkoušení provozu s nastavenými extrémními parametry v dolní a horní hranici tolerančního pole kritérií provozu a nastavení diagnostiky parametrů.

Z těchto důvodů projektový management a řízení projektu vyžaduje pružný inovativní přístup všech zúčastněných zacílený na dosažení specifikovaných cílů a řešení problémů na principu odstranění identifikovaných příčin formou změn a nastavených nápravných a preventivních opatření s cílem optimalizovat rizika, maximalizovat spokojenost zákazníka-klienta i výnosy a přínosy projektu.

Cíl modulu:

Seznámit posluchače s problematikou řešení změn a odchylek projektu a managementu optimalizace řízení rizik s cílem osvojit si základní dovednosti projektového manažera a vedoucího týmu.

Navázat na teoretické znalosti a vyzkoušet si praktické základy na příkladech miniprojektů, formou přípravy, řešení i plánování milníků a etap na principu metrik a zpracovat postup realizace projektu formou Ganttova diagramu a grafické kvantifikace nákladů, nastavení vykazování a řízení i controllingového vyhodnocování realizace miniprojektů inovací s přímou vazbou na optimalizaci rizik a komunikace v mezinárodních multikulturních týmech včetně zpracování prezentace i vyhodnocení projektu.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.