Školní matrika a její řádné vykazování na SÚ/MŠMT
Cílem vzdělávacího semináře je seznámit účastníky s nejnovějšími poznatky z oblasti Školní matriky a jejího řádného vykazování, ať na správní úřad resp. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, a to v podobě platného legislativního rámce a metodik v této oblasti. Na konkrétních příkladech si účastníci osvojí základní znalosti a dovednosti potřebné pro evidenci žáků dle § 28 školského zákona, a především specifika jednotlivců (doporučení ŠPZ, plnění povinné školní docházky v zahraničí dle § 38, individuální vzdělávání, individuální vzdělávací plán dle § 18 ŠZ apod.). Školní matrika bude implementována v prostředí programu Bakaláři, který se postupně stává standardem a využívá jej stále více škol, kde se účastníci naučí základní orientaci, kterou potřebují pro řádné zajištění odevzdání dat, které může být v případě nedodržení či chybných stavů sankcionováno kontrolními orgány, jako je např. Česká školní inspekce apod.
Výstupem semináře bude účastník, který bude disponovat novými odbornými kompetencemi v oblasti školní matriky a doporučení ŠPZ (Školské poradenské zařízení).
Program semináře
- Úvod, legislativní východiska, metodika MŠMT
- Specifikace sběrů dat – podzimní základní sběr dat, jarní aktualizační sběr dat
- Programové řešení pro korektní vykazování školní matriky
- Povinná pedagogická dokumentace a její vedení
- Evidence žáků ve školní matrice
- Zařazení a vyřazení žáka
- Přestup žáka
- Doporučení ŠPZ (PPP, SPC)
- Individuální vzdělávací plán dle § 18 školského zákona, Individuální vzdělávaní
- Žáci dle § 38 ŠZ a jejich specifika v rámci výkaznictví
- Asistent pedagoga jako personální podpora a jeho vykazování
- Odlišnosti jednotlivců od dat zadaných pro celou třídu
- Ukončování studia
- Nejčastější chyby ve školní matrice a jak je odstraňovat
- Generování dat z matriky do xml souborů
- Odesílání dat a tiskové sestavy z matriky
- Otázky a připomínky, diskuze
- Zpětná vazba a ukončení semináře
Cílová skupina
-
vhodné pro všechny typy škol, jak vedoucí pracovníci, IT a správci, zástupci ředitele, studijní oddělení, zaměstnanci, kteří mají v kompetenci správu školní matriky apod.
Benefity
- catering (bohaté občerstvení, výborná káva, domácí fermentovaná limonáda, ochucené nápoje, něco malého k jídlu, atd.)
- unikátně vystavený vlastní certifikát o absolvování semináře
- dárkové předměty Ústavu práva a právní vědy a European Business School
- voucher na studium, tematické brožury, slevy na naše služby a další
- jedinečné know-how Lukáše Smutného
Seminář s Lukášem Smutným
Pedagog a vedoucí pracovník ve školství, lektor a garant kvalifikačních studií. Již čtyři roky je garantem programu MBA pro ředitele škol a školských zařízení, pořádaného Ústavem práva a právní vědy, o.p.s. a v roce 2016 se stal také autorizovaný lektor pro oblast společného vzdělávání. Více ...
Registrace a účastnický poplatek
- K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se na seminář předem registrovat.
- Pro rezervaci na seminář vyplňte a odešlete přihlášku.
- Účastnický poplatek činí 2 490 Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí být uhrazen nejpozději 2 dny před konáním semináře na č.ú. 232414755/0300, do zprávy pro příjemce doplňte název firmy či jméno fyzické osoby.
Organizace a pravidla
- Zaslaná přihláška na seminář je závazná.
- V případě odhlášení účasti 3 až 14 pracovních dní před konáním semináře vracíme zpět 50% účastnického poplatku. Neproběhla-li platba účastníka před konáním semináře, bude mu v tomto případě předepsáno k úhradě 50% účastnického poplatku
- Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se poplatek nevrací. Neproběhla-li platba účastníka před konáním semináře, bude mu v tomto případě předepsáno k úhradě 100% účastnického poplatku.
- Objednávku a účast na semináři lze převést na třetí osobu.
- Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemnou formou (emailem).
- Během semináře není povoleno pořizovat vlastní audio ani videozáznam.
- Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotografií a videozáznamu ze strany pořadatele semináře.
Doplňující informace
- Pořadatel semináře si vyhrazuje právo na změnu programu.
- Pořadatel semináře je oprávněn změnit lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce.
- Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací.
- Pořadatel o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení bezodkladně informuje registrované účastníky semináře (e-mailem či telefonicky).
Kontakty
- Máte dotaz k připravovanému semináři? Neváhejte se na nás obrátit.
- +420 224 247 011
- cps@ustavprava.cz
Lektor
PhDr. Mgr. Ing. Lukáš Smutný, MPA, MBA, MSc., Ing.Paed.IGIP
Je uznávaným odborníkem v oblasti managementu ve školství. Od roku 2002 aktivně působí ve školství, od roku 2015 v ředitelské funkci. Působí jako lektor a garant kvalifikačních studií na MŠMT a lektor a garant profesního programu MBA pro ředitele škol a školských zařízení už od jeho vzniku v Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. Od roku 2016 také autorizovaný lektor pro oblast společného vzdělávání.