Společné vzdělávání

PhDr. Mgr. Ing. Lukáš Smutný, MBA, MSc.

Garant programu MBA Management ve školství

 

Cíl modulu:

Aktuální změny v českém školství jsou logicky doprovázeny i změnami v systému pedagogicko-psychologického poradenství, které se odrážejí i v příslušné legislativě. Školy vytvářejí školní programy pedagogicko-psychologického poradenství v rámci školních poradenských pracovišť. Cílem modulu je seznámení se školským poradenským systémem ČR, který je tvořen školskými poradenskými zařízeními a školním poradenským pracovištěm. Při vzdělávání žáků stále častěji dochází k situacím, kdy je zapotřebí odborná poradenská pomoc a je nutné umět se orientovat ve službách nabízených jednotlivými subjekty, a to v oblasti školní, školské i mimoškolské (např. zdravotnictví, sociální poradenství aj.) V souvislosti s nastolenými změnami ve školství musí školy upravovat svoje školní vzdělávací programy tak, aby odpovídaly požadavkům společného vzdělávání. Bez znalostí specifik žáků se speciálními vzdělávacími potřebami bude úprava školních vzdělávacích programů pouze administrativním úkonem, a proto je potřeba věnovat se specifikům a možnostem těchto žáků.

Obsah modulu:

Možnosti i limity poskytovaných poradenských služeb Legislativní rámec poskytování pedagogicko-psychologických služeb Podmínky pro poskytování poradenských služeb ve školách Školní poradenské pracoviště, podmínky, personální obsazení, řízení x metodické vedení Průvodce společným vzděláváním Žák/student se speciálními vzdělávacími potřebami Úloha rodičů a možnosti a meze spolupráce rodičů, školy, poradenských pracovišť.

 

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.