Strategie businessu

Ing. Miroslav Focht, MBA, DBA

Přehrát video

ID: MNG-21-20-421

 

Anotace modulu

Firma, která nemá strategii, je v nejlepším případě odsouzena k průměrnosti. Bez strategie nevíme, jaký je cíl a jsme odsouzeni pouze reagovat na problémy.  Jak trefně řekl Vince Lombardi, legendární NFL coach: „Hope is not a stratégy“. Strategie dává všem lidem ve firmě jasný směr a přispívá k racionalitě jednotlivých akcí a projektů, které jsou součástí promyšleného celku. Strategie nám dává jasnou představu o předpokládaném vývoji tržního prostředí, o naší tržní pozici a o tom, jak ji zlepšit, dává nám indikaci, jaké nové produkty/řešení budeme vyvíjet, jak inovovat náš obchodní model a jaké jsou cílové skupiny zákazníků a proč. Kvalitní strategie motivuje lidi ve firmě a pomáhá k loajalitě a hrdosti zaměstnanců. Výzkumy ukazují, že 80% firem má kvalitně formulovanou strategii, ale pouze 20% těchto strategií je dobře komunikováno a realizováno.  Jak říká Peter Drucker: „Strategy is a commodity, execution is an art.“ Proto se kromě tvorby strategie budeme detailně zabývat i těmito oblastmi.

 

Obsah modulu

V této sekci probereme základní typy businessu – Product Leadership, Cost Leadership a Customer Intimacy, v čem se liší a možné kombinace těchto strategických směrů a s tím související rozdílná strategická východiska pro jednotlivé typy businessu nebo jejich kombinace. Osvojíme si metodiku tvorby strategie od vize až po implementaci. Zároveň probereme metodiku analýzy trhů, konkurence, naší pozice na trhu a tvorbu strategických scénářů. Kvalitní strategie není jenom o obchodu a marketingu, ale zahrnuje i návaznosti na vývoj nových produktů, vstup na nové trhy, akvizice a inovace procesů napříč firmou. Dozvíte se, jak komunikovat strategii tak, aby ji lidé ve firmě porozuměli, osvojili a chápali svou roli. Probereme metody a techniky, jak strategii realizovat tak, aby přinesla žádané výsledky.  

 

Struktura modulu

Význam strategie

Typy businessů a strategické implikace

Strategická vize

Analýza trhů, konkurence a naší tržní pozice

Tvorba strategických scénářů a jejich vyhodnocení

Finanční bilance scénářů

Komunikace strategie všemi směry

Řízeni implementace strategických projektů

Zpětná vazba a korekce strategie

 

Cíl modulu

Hluboké pochopení komplexnosti obchodu jako důležité a nedílné součásti businessu. Porozumění faktu, že strategie musí vycházet ze zpětné vazby od zákazníků a anticipace jejich budoucích potřeb a jejich strategií, Posluchači si osvojí schopnost tvorby strategie, její komunikace a implementace. Cílem je dosáhnout hlubokého pochopení, že kvalitní strategie vzniká konstruktivním střetem možností a schopností firmy, potřebami zákazníků, tržními a technologickými trendy. Celý program bude velmi interaktivní, s použitím praktických cvičení, a konstruktivního střetu názorů. Na konkrétních příkladech úspěšných i neúspěšných strategií si posluchači osvojí praktické implikace strategie. Michael Porter vyjádřil smysl strategie jednou větou: „A strategy delineates a territory in which a company seeks to be unique“.

 

Literatura

Literatura k danému předmětu (modulu) je lektorem průběžně aktualizována v bibliografickém soupisu, který je součástí sylabu k danému předmětu. Sylabus mají posluchači spolu s dalšími studijními oporami k dispozici ve Studentské sekci.

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.