Time management

Bc. Jan Brodský DiS.

Lektor na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a European Business School SE

Time management překládáme jako řízení času či hospodaření s časem, velmi úzce propojuje profesní život s osobním a nastavuje pravidla. Je nutné zdůraznit, že neexistuje univerzální model použitelný pro každého člověka. Ale existují obecně platné principy, jejichž dodržováním rozhodně zlepšíme nakládání se svým časem.

Cíl modulu:

Tento modul si klade za cíl proniknout do oblasti time managementu, naučit se základní principy této manažerské metody a v neposlední řadě si osvojit techniky, kterými lze dosahovat efektivnějších výkonů. V poslední dekádě je termín time managementu velmi aktuální a skloňovaný, především v komerčním sektoru, ze kterého aktivně prostupuje i do sektoru státní správy. Každý je někým nebo něčím nucen do určité míry hospodařit s časem. Pořadí, v němž jsou prováděny každodenní úkoly, má značný vliv na to, jak dalece je využívána každá minuta života. Osobní i pracovní.

Obsah modulu:

  • Time management – definice, základní členění, historie, procesy zavádění.
  • Time management – srovnávací analýza přístupu k time managementu. Aktivní zavádění time managementu - náhled z pozice zaměstnavatele; nařízené přijímání time managementu - náhled z pozice zaměstnance.
  • Zloději času: Vnější faktory – Obecná charakteristika vnějších faktorů, popsat základní vnější faktory jako elementy kradoucí čas (rušivé prahy, hluk, neohlášené návštěvy, dlouhá jednání, atd., …), vybrat tři konkrétní faktory, detailněji rozpracovat, navrhnout řešení do budoucna.
  • Zloději času: Vnitřní faktory – Obecná charakteristika vnitřních faktorů, popsat základní vnitřní faktory jako elementy kradoucí čas (disciplína, vůle, odsouvání řešení, nerozhodnost, mnoho činností naráz, atd.,…), vybrat tři konkrétní faktory, detailněji rozpracovat a navrhnout řešení do budoucna.
  • Zloději času: Vnitřní + vnější faktory – Obecná charakteristika kombinované formy faktorů, popsat základní typy kombinovaných faktorů jako elementy kradoucí čas (perfekcionismus, nejasné cíle, informační nekompetentnost, nízká míra spolupráce, neefektivní spolupráce, atd.,…), vybrat tři konkrétní faktory, detailněji rozpracovat a navrhnout řešení do budoucna.
  • Delegování úkolů jako způsob manažerského myšlení – pojetí delegování, cíle delegování, jak dosáhnout výsledku prostřednictvím druhých lidí, základní problémy při delegování a jejich řešení.
  • Metodika delegování,   Filosofie delegování, Fáze procesu delegování, Analýza času, Plánování, Efektivní komunikace,  Neefektivní využívání pomocných nástrojů jako problém time managementu,  Manažerské funkce a role, Chyby při využívání času,  Okamžité změny vedoucí k efektivitě, Osobní rozvoj,   Volnočasový time management, Řízení času ostatních, atd.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.