Tvorba podnikové vize

Ing. Libor Friedel, MBA

Garant programu MBA strategický management

Snad každý z manažerů se – více či méně – sám přesvědčil, že strategie, má-li přinášet úspěchy, musí být věcná, reálná. Vize bez realizace se stává pouhým (možná líbivým) snem.  Existují čtyři opěrné body strategie: zákazník, inovace (znalosti), procesy a finance. Jde o nekončící se koloběh. Zákazník stimuluje inovace, inovace modifikují procesy, realizace procesů vede k finančním výsledkům, které měří efektivitu řešení potřeb zákazníka a tak opět znovu a znovu. Trend současného řízení stále přesvědčivěji dokazuje, že strategie nefunguje bez znalostí a bez znalostí není účinná strategie. Světovým procesem je specializace docilovaná jako inteligentní flexibilita.

Pro praxi to znamená koncentrovat se na to, co děláme jako svůj hlavní podnikatelský obor (core business), dělat to co nejlépe a současně nepřetržitě hledat něco nového, jedinečného a originálního, co lze nabídnout zákazníkům. To je kompas podnikatelské orientace směrem k navržení systémového klimatu pro úspěch podmíněný inovacemi a znalostmi. V řídící praxi jde například o provádění analýzy konkurentů a konkurenceschopnosti (benchmarking s nejlepšími v oboru), volbu progresivní technologické inteligence v oboru, znalost zákaznické a dodavatelské inteligence, o tvorbu a sdílení nových znalostí, o aktivaci podnikatelského ducha apod. To je nejlepší cesta ke strategii inovátora trhu.

Cíl modulu:
 
Cílem modulu je získat pohled na strategický leadership a osvojit si jeho nástroje, jako je Strategie, změna a její plánování, Strategie, změna a struktura firmy, Strategie úspěšných leadrů, Strategie leadershipu v oblasti lidských zdrojů, Strategie leadershipu jako konkurenční výhoda.
 

Obsah modulu:

Význam vize, poslání a hodnot ve strategickém leadershipu. Transformace podnikatelského prostředí (kapitalismu) a její strategický vliv na leadership. Význam hodnot pro strategický leadership. Charakteristika a význam vztahů vlastníků a manažerů pro tvorbu podnikatelských strategií. Cíle strategie leadershipu v řízení firem. Strategický leadership jako konkurenční výhoda. Úloha lidského kapitálu v rozvoji leadershipu. Popis a analýza podnikatelského modelu s využitím systémového přístupu. Pojetí firemní kultury z hlediska programu řízení hodnoty. Firemní kultura leadershipu. Model manažerských způsobilostí a jeho analýza. Model způsobilostí leadershipu a jeho analýza. Leadership jako prostředek docilování firemní výkonnosti. Restrukturalizace a revitalizace jako procesy řízené leadry. Řízení znalostí a jeho význam pro ledership. Řízení inovací a jeho význam pro leadership. Strategie znalostního managementu v současné praxi leadershipu. Vize strategického leadershipu a jejich vliv na změnu podnikatelského prostředí. Role leadra v řízení změn. Leadership změny jako komplexní získávání konkurenční výhody.

Ceny uvedené na webu jsou včetně DPH.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.