Organizace školy a pedagogického procesu

PhDr. Mgr. Ing. Lukáš Smutný, MBA, MSc.

Garant programu MBA Management ve školství

Cíl modulu

Cílem modulu je, aby řídící pracovníci získali základní kompetence v oblasti plánování, řízení a evaluace pedagogického procesu, osvojili si strategii jednání se zřizovatelem, zásady spolupráce s pedagogickými pracovníky, rodiči a ostatními výchovnými činiteli. Významným výstupem bude schopnost řídících pracovníků vysvětlit své pedagogické záměry, umět odborně argumentovat a získat své partnery pro jejich realizaci.

Obsah modulu

Schválené vzdělávací programy, systém vzdělávacích programů podle školského zákona, standardy vzdělávání, cíle a zásady vzdělávání, zásady tvorby školního vzdělávacího programu, základní pedagogická dokumentace, povinná dokumentace škol a školských zařízení podle školského zákona, školní matrika, rozdělení tiskopisů, spisová služba, archivace a skartace, předávání dokumentů jiným osobám, plány sestavované ředitelem školy, obecná pravidla pro plánování, druhy plánů v činnosti ředitele školy a školského zařízení, tvorba plánů a práce s nimi, organizační struktura školy, vnitřní organizační předpisy školy a jejich tvorba, struktura řízení školy – právní, ekonomické a organizační souvislosti, vnější organizační předpisy školy a jejich vliv na strukturu řízení školy, kontrolní a hospitační činnost ředitele školy, hodnocení a kontrola ve vzdělávacím procesu – rozdíly a souvislosti, význam a průběh hospitační činnosti, evaluace školy, autoevaluace, vnější hodnocení vzdělávacího procesu – právní souvislosti, kompetence orgánů veřejné správy v procesu vnějšího hodnocení, vlastní hodnocení školy (sebeevaluace), mechanismy ukončování stupně vzdělání, maturitní zkouška, závěrečná zkouška, stupně vzdělání podle školského zákona a způsoby jejich dosažení, právní souvislosti ukončení stupně vzdělání, organizace ukončování stupně vzdělání, bezpečnost a ochrana zdraví při výchově a vzdělávání a úrazy dětí, žáků a studentů, úrazy dětí, žáků a studentů, prevence rizik, hlášení, evidence a řešení úrazů dětí, žáků a studentů, dohled a dozor nad žáky, činnost výchovného poradce na škole, systém poskytování školských poradenských služeb, význam, obsah a organizace činnosti výchovného poradce ve škole, další vzdělávání pro výchovné poradce ve škole, soustava oborů vzdělání, legislativní úprava oborů vzdělání, rozdělení oborů vzdělání a jeho vývoj, školství a čerpání prostředků z evropských fondů.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.