Osobní prezentace (Self branding)
Bc. Jan Brodský, DiS.
Lektor na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a European Business School SEID: MNG-29-10-429
Anotace modulu
Self branding je proces, při němž si jedinec buduje nejen dobré jméno, ale především osobní značku, která ukazuje, čím je a co dělá. Jde o vědomé formování image a utváření dojmu, který si o nás vytváří okolí. Takto vybudovaná značka se postupně stává nedílnou součástí všeho, co člověk prezentuje či vytváří. Modul „Osobní prezentace“ se zaměřuje na praktické postupy, jak vystupovat sebevědomě a autenticky v různých profesních i společenských situacích. Účastníci se naučí pracovat s verbální i neverbální komunikací, osvojí si techniky efektivního vystupování před publikem a získají tipy, jak posílit první dojem i dlouhodobou důvěryhodnost. Kurz propojuje teorii s praxí a ukazuje, jak lze vědomě rozvíjet vlastní osobní značku tak, aby podporovala profesní růst, posilovala autoritu a zvyšovala schopnost zaujmout a přesvědčit.
Obsah modulu
Během kurzů se společně zaměříme především na řeč těla při prezentacích, práci s pozorností posluchačů, přípravu a strukturu prezentace, manipulativní otázky a návodné odpovědi, práci se stresem a netradiční techniky při prezentacích. Absolvent tohoto předmětu bude schopen: připravit základní strukturu prezentace, rozlišovat mezi auditivním, vizuálním a kognitivním stylem prezentace, pokládat správné argumenty ve správném pořadí, navolit správnou délku prezentace, pracovat se základními technikami pro podvědomé akceptování prezentovaných faktů, umět rozlišovat mezi reálnou a demonstrační poznámkou či otázkou posluchačů, pracovat s pozorností posluchačů, odpovídat na technické i manipulační otázky posluchačů, vkládat netradiční a kreativní prvky do prezentací
Struktura modulu
- Osobní prezentace
- Self branding
- Personal branding
- Image
- Osobní značka
- Sebeprezentování
- Pojistná smlouva
- Regulace
Cíl modulu
Cílem předmětu je pochopení základních principů a nácvik prezentačních dovedností a následné přípravy osobní prezentace pro různé cílové skupiny. Hlavní náplní je příprava na praktické situace, jako jsou prezentace výsledků vedení, přesvědčivá prezentace projektu, který chcete prosadit, obhajoba před kritickým publikem a rychlé a srozumitelné vysvětlení komplikovaných problémů. Úspěšný absolvent tohoto předmětu bude schopen lépe reagovat na situace, které osobní prezentace přináší, pracovat se stresem a lépe volit argumenty adekvátní posluchačům.
Literatura
Literatura k danému předmětu (modulu) je lektorem průběžně aktualizována v bibliografickém soupisu, který je součástí sylabu k danému předmětu. Sylabus mají posluchači spolu s dalšími studijními oporami k dispozici ve Studentské sekci.