Školní matrika a její řádné vykazování na SÚ/MŠMT 2020

Cílem vzdělávacího semináře je seznámit účastníky s nejnovějšími poznatky z oblasti Školní matriky a jejího řádného vykazování, ať na správní úřad resp. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, a to v podobě platného legislativního rámce a metodik v této oblasti. Na konkrétních příkladech si účastníci osvojí základní znalosti a dovednosti potřebné pro evidenci žáků dle § 28 školského zákona, a především specifika jednotlivců (doporučení ŠPZ, plnění povinné školní docházky v zahraničí dle § 38, individuální vzdělávání, individuální vzdělávací plán dle § 18 ŠZ apod.). Školní matrika bude implementována v prostředí programu Bakaláři, který se postupně stává standardem a využívá jej stále více škol, kde se účastníci naučí základní orientaci, kterou potřebují pro řádné zajištění odevzdání dat, které může být v případě nedodržení či chybných stavů sankcionováno kontrolními orgány, jako je např. Česká školní inspekce apod.

Výstupem semináře bude účastník, který bude disponovat novými odbornými kompetencemi v oblasti školní matriky a doporučení ŠPZ (Školské poradenské zařízení).

Program semináře

 

  1. Úvod, legislativní východiska, metodika MŠMT
  2. Specifikace sběrů dat – podzimní základní sběr dat, jarní aktualizační sběr dat
  3. Programové řešení pro korektní vykazování školní matriky
  4. Povinná pedagogická dokumentace a její vedení
  5. Evidence žáků ve školní matrice
    1. Zařazení a vyřazení žáka
    2. Přestup žáka
    3. Doporučení ŠPZ (PPP, SPC)
    4. Individuální vzdělávací plán dle § 18 školského zákona, Individuální vzdělávaní
    5. Žáci dle § 38 ŠZ a jejich specifika v rámci výkaznictví
    6. Asistent pedagoga jako personální podpora a jeho vykazování
    7. Odlišnosti jednotlivců od dat zadaných pro celou třídu
    8. Ukončování studia
  6. Nejčastější chyby ve školní matrice a jak je odstraňovat
  7. Generování dat z matriky do xml souborů
  8. Odesílání dat a tiskové sestavy z matriky
  9. Otázky a připomínky, diskuze
  10.  Zpětná vazba a ukončení semináře

 

 

Cílová skupina

  • vhodné pro všechny typy škol, jak vedoucí pracovníci, IT a správci, zástupci ředitele, studijní oddělení, zaměstnanci, kteří mají v kompetenci správu školní matriky apod.

 

Benefity

  • catering (bohaté občerstvení, výborná káva, domácí fermentovaná limonáda, ochucené nápoje, něco malého k jídlu, atd.)
  • unikátně vystavený vlastní certifikát o absolvování semináře
  • dárkové předměty Ústavu práva a právní vědy a European Business School
  • voucher na studium, tematické brožury, slevy na naše služby a další
  • jedinečné know-how Lukáše Smutného

 

Seminář s Lukášem Smutným

Pedagog a vedoucí pracovník ve školství, lektor a garant kvalifikačních studií. Již čtyři roky je garantem programu MBA pro ředitele škol a školských zařízení, pořádaného Ústavem práva a právní vědy, o.p.s. a v roce 2016 se stal také autorizovaný lektor pro oblast společného vzdělávání. Více ...

 

Registrace a účastnický poplatek

  • K dispozici je omezený počet míst, proto je třeba se na seminář předem registrovat.
  • Pro rezervaci na seminář vyplňte a odešlete přihlášku.
  • Účastnický poplatek činí 2 490 Kč a zahrnuje podklady k semináři a občerstvení. Účastnický poplatek musí  být uhrazen nejpozději 2 dny před konáním semináře na č.ú. 232414755/0300, do zprávy pro příjemce doplňte název firmy či jméno fyzické osoby.

 

Organizace a pravidla

  • Zaslaná přihláška na seminář je závazná.
  • V případě odhlášení účasti 3 až 14 pracovních dní před konáním semináře vracíme zpět 50% účastnického poplatku. Neproběhla-li platba účastníka před konáním semináře, bude mu v tomto případě předepsáno k úhradě 50% účastnického poplatku
  • Při odhlášení 3 a méně pracovních dní před konáním semináře či při neúčasti bez odhlášení se poplatek nevrací. Neproběhla-li platba účastníka před konáním semináře, bude mu v tomto případě předepsáno k úhradě 100% účastnického poplatku.
  • Objednávku a účast na semináři lze převést na třetí osobu.
  • Odhlášení ze semináře musí být provedeno písemnou formou (emailem).
  • Během semináře není povoleno pořizovat vlastní audio ani videozáznam.
  • Přihlášením na seminář dává jeho účastník souhlas s pořizováním fotografií a videozáznamu ze strany pořadatele semináře.

 

Doplňující informace

  • Pořadatel semináře si vyhrazuje právo na změnu programu.
  • Pořadatel semináře je oprávněn změnit lektora, den, čas či místo konání. V takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek vrací pouze k žádosti jeho plátce.
  • Pořadatel semináře je dále oprávněn seminář bez náhrady zrušit, v takovém případě se již uhrazený účastnický poplatek bez dalšího vrací. 
  • Pořadatel o všech změnách semináře nebo o jeho zrušení bezodkladně informuje registrované účastníky semináře (e-mailem či telefonicky).

 

Kontakty

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.