Management

Názory, analýzy a doporučení z oblasti managementu. Sledujeme pro Vás aktuální trendy a vybíráme to nejzajímavější. Nechte se inspirovat příspěvky na našem blogu, jež se opírají o odborný pohled a praktické zkušenosti autorů.

Tento odborný příspěvek je zpracován v rámci studia DBA (Doctor of business administration) na Ústavu práva a právní vědy, o. p. s.

Úspěšnost podniku v dnešním globalizovaném světě určuje především jeho konkurenceschopnost, která je dána kvalitou a cenou produktu. Cena a náklady na produkt jsou v přímé závislosti a proto jedním z hlavních požadavků je snižovat tyto náklady. Management potřebuje objektivní informace nejen o jejich výši, ale i o tom, kde které náklady vznikají, co je příčinou jejich vzniku, jak je lze ovlivnit a co je nositelem nákladů.
Základním předpokladem pro kontrolu nákladů a vytvoření stálého tlaku na snižování nákladů je pravidelné a opakované porovnávání skutečných a plánovaných hodnot. Analýzu a vyhodnocování odchylek, jako součást nákladového systému, lze považovat za nejvýznamnější nástroj pro odhalování neefektivních činností a neefektivních míst ve výrobě. V situaci, kdy jsou z nákladového a kalkulačního systému známy údaje o tom, kde náklady vznikají a proč tomu tak je, lze prostřednictvím analýzy a vyhodnocování odchylek získat informace o tom, kde vznikají vícenáklady, v jaké výši a z jakých důvodů.

Přečíst celý článek

Tento odborný příspěvek je zpracován v rámci studia DBA (Doctor of business administration) na ústavu práva a právní vědy, o. p. s.

Malé a střední podniky (MSP) se podílejí významnou měrou na ekonomice země, jsou důležité především z hlediska zaměstnanosti a ekonomické výkonnosti společnosti. Jako celek, jak uvádí MPO ČR, reprezentují malé a střední podniky v České republice více než 1 milion ekonomických subjektů a zaměstnávají téměř 60 % zaměstnanců. Podíl přidané hodnoty MSP v roce 2014 dosáhl 53,1 % z celkové tvorby ČR.

Přečíst celý článek

Pro úvod dnešního blogu jsem si vzal příklad z mé advokátní praxe. Zaměstnankyně jednoho úřadu měla neustále konflikty s klienty.  Nejednala s nimi korektně, někdy se k nim chovala i hrubě. Klientka si např. stěžovala na to, že „nebyla řádně poučena o možných důsledcích nepředložení některých písemností.“ Jiná občanka si stěžovala, na „její nevhodné chování a výroky  s tím, že „jejím zaviněním  došlo k řešení záležitosti o poskytnutí příspěvku „prodlení o asi tři měsíce.“

 

Přečíst celý článek

Odebírejte novinky emailem

Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.