Změny v mediální komunikaci a efektivní PR v digitální době

Karel Křivan

Lektor na Ústavu práva a právní vědy, o.p.s. a European Business School SE

„Kdo chvíli stál, již stojí opodál“ Jan Neruda

Anotace k předmětu

Nic se nezměnilo víc za poslední dobu jako média. Nejen formou, ale i obsahem. Lidé jinak přijímají a zpracovávají informace. Sociální sítě nejsou novinkou či trendem, ale každodenní marketingovou praxí. Pro firmy je důležité pochopit tyto změny a přizpůsobit jim svůj způsob komunikace. Parafrází z kultovního seriálu: média nejsou tím, čím se zdají být. Zůstává ale nezbytnosstí osobností i značek umět vytvořit o sobě takový obrázek na veřejnosti, který bude podporovat jejich cíle. To v současnosti vyžaduje velkou představivost, kreativitu a odvahu. Staré metody nefungují, nové se teprve zkouší. Budeme se učit, jak se prosadit v médiích v době, kdy se vše mění okamžitě a veřejně.

 

Obsah předmětu

Budeme se věnovat klíčovým změnám v médiích, zejména vlivu sociálních sítí. Poznáme, jaké tyto změny mají vliv na motivaci a profesionální potřeby novinářů. Pochopíme, jak lidé, zákazníci v současnosti vstřebávají informace, proč se některé zprávy prosadí až zveličí a jiné zmízí v digitální černé díře. Řekneme si, co to všechno znamená pro tvorbu marketingových plánů, kreativity a způsoby P:R. v praxi firem při budování značky. Ukážeme si, co funguje a proč.

 

Cíl předmětu

Pochopit, jak moc se změnilo prostředí, do kterého vstupuje každý, kdo chce oslovit zákazníka či veřejnost Naučit se v takovém prostředí pohybovat, což znamená umět vytvořit smysluplný a funkční strategie komunikace. Nebát se být přítomen jako značka či firma na sociálních sítích, poznat jejich přednosti pro marketingový plán a umět je využít. Nebát se změn, které digitální století přináší a být ten, kdo je tvoří, ne před nimi utíká. Naučíme se, jak ovlivnit veřejnost ve váš prospěch.

 

Struktura předmětu

Co jsou média v dnešní době

Proč jsou sociální sítě rozhodujícími médii

Kdo je dnes novinář a proč je jím každý

Jak technologie změnily, ale nenahradily obsah

Úspěšné kroky ve strategické komunikaci

Omyly, mýty a iluze o médiích, sociálních sítích a novinářích

Rozhoduje tvorba komunit

Content marketing

Důležitá je interpretace ne událost sama

Krizové P.R.

P:R. není kouzlo ale řemeslo. Naučte se ho.

 

Literatura:

BOHUNĚK, B.: P.R.ciny, Nakladatelství ACADEMIA, 2019, ISBN 978-80-270-6960-6

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby. Používáním tohoto webu souhlasíte.