Zákaznická zkušenost, neboli customer experience (CX) se dostává do popředí zájmu 91 % globálních firem. To odhalil globální průzkum společnosti Oracle*. Heureka! Mnohý zkušený marketér by se nad tímto výsledkem pousmál, je to přece naprosto základní předpoklad – náš zákazník, náš pán. To by se ovšem nesměl psát rok 2014. Zjištění, že zatímco 91 % firem uvažuje o CX jako o prioritní oblasti zájmu a strategickém faktoru v rámci konkurenčního boje, pouhých 37 % firem začíná s prvotními iniciativami a 20 % považuje své CX iniciativy za pokročilé, pak působí velmi humorně. Praxe bohužel tak veselá není.
Management
Oscar Wilde před lety prohlásil, že cynik je člověk, který zná cenu, ne však hodnotu věcí. Pro politiky a vládní ekonomy by měl platit opak. Nemusejí znát ceny všech věcí, měli by však vědět, jak stanovit jejich hodnotu. Skutečnost je však tomuto požadavku často na hony vzdálena.
Český spotřebitel vládne pohádkovou silou! Loajalita českých zákazníků se v posledních třech letech nijak zásadně nezvyšuje. Firmy stále bojují s neschopností vybudovat si silnou základnu věrných konzumentů. Již v roce 2010 na základě průzkumu Ipsos Tambor vyplynulo, že se loajalita tuzemských spotřebitelů nachází hluboko pod průměrem ve srovnání se zákazníky ze západní Evropy.
Odebírejte novinky emailem
Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.