Co s načatým (pátečním) odpolednem

Páteční odpoledne se v podnicích stávají neoficiálním „ulívacím“ časem, kdy se obecně ví a toleruje, že pracovníci se přestávají soustředit na svoji práci a raději plánují aktivity na víkend. Motivace pracovat často klesá i kvůli pocitu těchto zaměstnanců, že páteční praxe je všude obdobná. A protože stokrát opakovaná lež se stává pravdou, tak v páteční odpoledne se taková zažitá pravda stává i dokonalým alibi. Což celospolečensky spouští fenomén, že se tak chová většina lidí a málokdo z jiných firem aktivně pracuje a pokoušet se o obchodní aktivity v tento čas vypadá téměř zbytečné.

 

Jedná se ale zároveň o moment, kdy má pracovník konečně příležitost udělat si na konci týdne jakýsi audit svých aktivit a jiné věci, na které nebyl v průběhu předchozích dní čas. Na různých serverech a odborných časopisech jsem našel různé návody, jak využít pátečního odpoledne k aktivitám, na které jinak není čas a které vám mimo jiné ulehčí start do následujícího pracovního týdne.

Volejte

I když se páteční odpoledne považuje za období útlumu, většina lidí je přesto stále v práci a nejsou tolik vytížení jako jindy. Jedná se tedy o ideální příležitost spojit se s těmi kontakty, na které jste z nějakého důvodu dosud neměli čas, nebo volat těm, které se Vám v průběhu minulých dní nepodařilo zastihnout. Vzhledem k menšímu množství práce je pátek den, kdy lidé více uvítají přátelský telefonát, budou ochotni s vámi déle neformálně mluvit, protože to pro okolí vypadá, že pracují a navíc aktivně, a mají čas přemýšlet o nových možnostech.

Zákaznická péče

Proč nechávat péči o klienty jen na konec roku spojenou s předáváním „PFek“ nebo firemních dárků? Spojte se se svými klienty právě v pátek, kdykoli v průběhu roku a ptejte se jich, jestli jsou u vás spokojeni a s čím jim můžete pomoci. Získávejte tolik potřebnou zpětnou vazbu, předcházejte tak problémům a nespokojenosti zákazníků a zároveň vytvářejte plány, jak pilovat současný systém zákaznického servisu.

Naplánujte si příští týden

Všichni moc dobře víme, že čím lépe dovedeme plánovat, tím efektivnější pak naše práce je. Není lepší způsob, jak se připravit na následující týden, než si ujasnit priority, naplánovat aktivity nebo si projít diář a připravit se na jednotlivá jednání. Projděte své aktivity z právě končícího týdne, zjistěte, jestli nemáte nějaké resty a zda není potřeba některé aktivity začlenit do příštího týdne. Piště zprávy kolegům, tvořte interní statistiky, vyplňujte CRM, zakládejte dokumenty. 

Udělejte si „osobní audit“

Páteční odpoledne je ideální příležitostí zhodnotit Vaše pracovní aktivity a Vaše směřování obecně v širším kontextu. Zhodnoťte, zda jste v uplynulém týdnu pracovali na koncepčních změnách, které chcete ve svém pracovním i osobním životě udělat, a zda jste se během posledních dní posunuli někam dál. Zamyslete se, jaké jsou Vaše dlouhodobé cíle a jaké kroky můžete v příštím týdnu podniknout, abyste se k nim přiblížili.

Popřemýšlejte, vyzkoušejte a klidně mi dejte vědět, jak Vám to funguje.




Autor příspěvku

Bc. Jan Brodský, DiS.

Absolvent VŠ oboru Mezinárodní vztahy a Vyšší odborné školy Veřejnoprávní. Po několika letech na manažerských pozicích v komerční sféře působil od počátku roku 2009 do srpna 2013 v Institutu pro veřejnou správu Praha, organizaci, která se zaměřuje na vzdělávání úředníků a zaměstnanců české veřejné správy, kde měl v pozici marketingového a komunikačního manažera na starosti právě zajištění a organizaci mnoha typů akcí. 

Detail autora

Odebírejte novinky emailem

Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.