Volební právo obchodních společností není. S pravděpodobností hraničící s jistotou jej ani také nikdo nechce, ani se o jeho prosazování nikdo, dokonce ani obchodní společnosti samy, nesnaží. Pokud mluvím o volebním právu obchodních společností, napadne možná někoho, měl by asi v rámci fair přístupu mluvit o i zavedení volebního práva dalších právnických osob. A i když se chci v tomto příspěvku zaměřit především na otázku volebního práva pro jiné osoby, než fyzické, a v úvahu by tedy připadaly všechny právnické soby, nejen obchodní společnosti, budu dále mluvit již jen o obchodních společnostech. Důvod spočívá v tom, že myšlenku zavedení volebního práva pro právnické osoby bych rád úzce vázal na jejich platební morálku, spočívající v řádném plnění daňových povinností, jinak nemá smysl o něčem takovém vést vůbec jakoukoli další úvahu. A protože daně platí sice všechny právnické osoby, ale zisku dosahuji nikoli jen, ale zejména, obchodní společnosti, je tato úvaha směřována právě na ně.
Aktuality
Rozhodnutí Německého spolkového soudu v Lipsku, jímž zamítl stížnost muslimské dívky, která chtěla uvolnit z hodin plavání a odvolávala se přitom na svou víru, mne vedlo k zamyšlení, kde jsou hranice tolerance víry někoho jiného a jaká by naopak měl být míra přizpůsobení se lidí s odlišným náboženským smýšlením pravidlům země, do níž dobrovolně přišli ze své „mateřské“ země. Typickým příkladem je právě migrace muslimů do evropských zemí, kdy zásady a principy těchto zemí (zemí muslimských a evropských) jsou v mnohých ohledech odlišné.
Jako právník (mnozí právě přestali číst :-) ) jsem si v poslední době nemohl nevšimnout reakcí „běžného“ občanského i podnikatelského světa na změny v těch nejzákladnějších pravidlech mezilidského soužití, které nás s účinností od ledna 2014 (pokud tomu nová politická konstalace ještě na chvíli nezavře závoru) čekají.
Film Truman Show, ač mi o něm vyprávělo již před lety hodně přátel, jsem viděl až nedávno, tj. celých 15 let po jeho uvedení do kin. Pokud jste jej viděli také, víte, o čem hovořím, a jistě jste se nyní při letmé vzpomínce na něj v duchu pousmáli :-) . Pro ty, co nevědí, dělám nyní krátkou pauzu, a na 99 minut přerušuji moje psaní a Vaše čtení tohoto blogu (představte si totiž, že tento blog v době, kdy jej čtete, je mnou teprve současně s tím, jak jej čtete, psán – jste tedy vlastně jeho spolutvůrci).
Před několika dny jsem se s rodinou vrátil z jednoho překrásného řeckého ostrova. Mikrosvět řeckých ostrovů nám prostě přirostl k srdci a nedokážeme si představit lepší místo pro relax, než malou, turismem minimálně dotčenou rybářskou vesničku, kde čas ubíhá pomalu a možná ještě pomaleji.
Na naši schůzku přišel se zápisníkem v ruce. Usměvavý, charismatický muž zářící optimismem, který ví, co chce od života a především od své vzdělávací instituce, ředitel Ústavu práva a právní vědy JUDr. Luděk Lisse, Ph.D. LL.M. MPA.
Otiskujeme pro vás rok starý rozhovor s prim. MUDr. Jánem Lešťákem, FEBO, MBA, LL.A., FAOG, předním československým odborníkem na oblast oftalmologie, který byl naším studentem a nyní se stává díky novému programu MBA Management ve zdravotnictví, který od 15. 10. 2013 otevíráme pro všechny zájemce z řad manažerů nemocnic a dalších podobných zařízení, naším lektorem.
Česká média nedávno informovala o nejnovější knize Digitální zákazník – náš protivník, nebo partner?, jejíž české vydání s podtitulem Online Clienting aneb Zákazníci dnes nakupují jinak připravilo nakladatelství Management Press. Jejím autorem je německý konzultant a odborník v oblasti zlepšování prodejních výsledků, autor mnoha úspěšných knih Edgar K. Geffroy. Autor je zakladatelem a průkopníkem koncepce tzv. Clientingu, která „nahrazuje“ marketing a radikálně mění způsob prodeje.
Rozhodl jsem se, že napíši blog na téma generalizace. A tady je. Je to super blog, můžete se o tom přesvědčit na následujících řádcích. Tak především, nebude vysvětlovat, co je to generalizace. Každý to ví, a ten, kdo to neví, tak mi nic nepomůže.
Světové agentury přinesly dne 9. srpna 2013 zprávu, že slavná americká moderátorka, podnikatelka a jedna z nejbohatších i nejvlivnějších žen světa Oprah Winfreyová si stěžovala, že se při nedávné návštěvě Švýcarska stala obětí rasismu. Horská země v posledních letech získává image xenofobní, cizincům nepřátelské společnosti.
Odebírejte novinky emailem
Získávejte pravidelně obsah našeho blogu do své emailové schránky.